تعمیر ترمز دستی برقی ام جی MG

تعمیر ترمز دستی برقی ام جی MG

تعمیر ترمز دستی برقی ام جی MG-  تعمیر برد الکترونیکی ترمز برقی انواع خودرو های مدرن در Digi-board- تعمیر تخصصی انواع ترمز دستی برقی parking break

معرفی ترمز دستی

به طور کلی هر خودرویی دارای یک ترمز دستی و یک ترمز پایی (که در کنار پدال گاز قرار دارد) می باشد ترمز دستی در بسیاری از خودرو  با کشیدن اهرمی توسط دسته دنده کار می نماید از دو نوع ترمز ذکر شده برای کاهش سرعت یا توقف اضطراری خودرو استفاده می گردد.

در برخی از خودروهای امروزی ترمز دستی به صورت خودکار عمل می نماید و برای آزاد کردن آن تنها کافی است پدال گاز را دوباره فشار دهید همچنین در خودرو های اتوماتیک هیبریدی با قرار دادن خودرو در وضعیت P  برای پارک ترمز دستی فعال می شود.

نام دیگر ترمز دستی parking brake می باشد . این تجهیز مکانیکی برای جلوگیری از غلتیدن خودرو به ویژه در روی تپه و شیب های تند طراحی شده است که در زمان فعال شدن این قطعه  دوچرخ عقب  خودرو طی یک فرایند فیزیکی مکانیزم کششی قفل می شوند اما اگر خودرو دارای ترمز دستی برقی باشد مکانیسم متصل به brake caliper هر چرخ فعال می گردد.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

موارد استفاده از ترمز دستی

در زمان پارک کردن خودرو پس از توقف کامل از ترمز دستی استفاده کنید و هرگز در حین حرکت خودرو از  ترمز دستی استفاده نکنید زیرا در پاره ای از موارد منجر به واژگونی خودرو می گردد. اگر پشت چراغ قرمز برای مدت طولانی قرار گرفتید یا در یک مسیر دارای شیب قرار گرفته ، ترمز دستی ایده خوبی برای توقف خودرو و پیشگیری می باشد.

ترمز دستی برقی

ترمز دستی الکترونیکی برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت خودروسازی بی ام و به بازار عرضه شد . در نمونه های اولیه این سیستم الکترونیکی از یک موتور برقی کوچک برای کشیدن کابل های متصل به لنت های ترمز عقب استفاده می شد اما در نمونه های جدید از یک جفت موتور الکتریکی کوچک تحت کنترل و نظارت کامپیوتر به کار برده می شود.

معرفی  خودرو ام جی MG مدل GS

این خودرو محصول شرکت خودرو سازی جنرال موتور می باشد این شاسی بلند یا طراحی منحصر خود رقیب قدرتمندی برای دیگر شرکت های خودروسازی می باشد در جدول زیر برخی ویژگی این مدل خودرو را ارائه شده است.

تعداد سیلندر ۴
نوع موتور توربو شارژ
قدرت ۲۱۷ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر
گیربکس ۶ دنده اتوماتیک
کروز کنترل دارد
کنترل ایستا در سربالایی دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت در صد کیلومتر ۸.۷ لیتر
نوع بدنه شاسی بلند

 

 

مشکلات ترمز دستی برقی MG

ترمز فعال نمی شود

ارور سخت افزار داخلی دارد

خطای الکتریکال موتور دارد

خطای کلید EPB

خطای ارتباطی

یونیت خاموش شده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *