تعمیر ترمز ای بی اس ABS ESP سراتو ۲۰۱۷

تعمیر ترمز ای بی اس ABS ESP سراتو ۲۰۱۷

تعمیر ترمز ای بی اس ABS ESP سراتو ۲۰۱۷. تعمیرات تخصصی یونیت ماشین های خارجی ، تعمیر تخصصی ABS-ESP انواع بنز بی ام و لکسوس تویوتا پورشه کیا هیوندای هوندا در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

بررسی خودرو سراتو :

خودروی سراتو یکی از سدان های جمع و جور کیا می باشد که در سال ۲۰۰۳ طراحی و به بازار جهانی عرضه و در مدت زمان کوتاهی مورد استقبال بازار های بین المللی قرار گرفت . نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۰۸ در سه کلاس هاچبک و سدان و کوپه ارائه شد که در بازار ایران فقط دو مدل کوپه و سدان موجود هستند.این خودرو ابتدا به صورت وارداتی به بازار کشور راه پیدا کرده اما نسل دوم کیا سراتو از سال ۹۳ توسط سایپا مونتاژ و با نام های سراتو آپشنال و ساده وارد بازار شد.این خودرو دارای ظاهری هماهنگ، منظم، یک‌نواخت و در عین حال کمی قدیمی است. هر چند طراحی این خودرو چندان مدرن نیست؛ اما در میان محصولات چینی، نمره خوبی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

واحد کنترل سیستم ABS چیست؟

سیستم ترمز ABS یکی از موثرترین و کارامد ترین سیستم‌های امنیتی است که در خودروها استفاده می‌شود. اما واحد کنترل این سیستم نقش اساسی در عملکرد آن دارد. سیستم ترمز ضد قفل یا ABS یکی از آن امکاناتی بود که پس از به کار رفتن در خودروها، ایمنی را تا حد بسیار زیادی افزایش داد، از آمار تصادفات کاست و مسافت ترمز را کوتاه تر کرد.
این سیستم از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمز گیری جلوگیری می‌کند و همین عامل موجب عدم سر خوردن خودرو شده و ضمن کاهش مسافت ترمز به دلیل قفل نشدن چرخ ها عملکرد سیستم فرمان و پایداری خودرو نیز برهم نمی خورد.این سیستم به وسیله یک هسته مرکزی کنترل می‌شود که به آن واحد کنترل ترمز ضد قفل یا ABS Control Unit گفته می‌شود.واحد کنترل از سرعت گردش چرخ تشخیص می‌دهد که چرخ قفل شده است یا خیر. در صورتی که چرخ خودرو قفل شده باشد، دستور وارد عمل شدن سیستم ABS را صادر می‌کند و سوپاپ برگشتی آن به صورت متناوب باز و بسته می‌کند. در واقع واحد کنترل تعیین می‌کند که سیستم ضد قفل وارد عمل شود یا خیر.

تعمیر ABS ای بی اس و پایداری ESP سراتو:

شرکت دیجی برد با سابقه عیب یابی  و رفع مشکل انواع یونیت و ECU خودرو های  لوکس و پیشرفته آماده تعمیر سیستم ABS  و ESP  مرسدس بنز E250  و تعمیر ای بی اس و ای اس پی مرسدس بنز و پورشه و BMW و دیگر خودروها می باشد . تعمیرات تخصصی ABS بنز  در همه ی مدل ها نه تنها تجربه فراوان بلکه دانش تخصصی فنی و الکترونیکی بسیار بالایی می‌خواهد که شرکت دیجی برد با وجود افراد متخصص و بهره‌مندی از این ویژگی ها آماده عیب یابی خودروی شما در شرایط مختلف است.

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ 
حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۵۶اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت

برخی از مشکلات رایج  ABS و ESP  سراتو:

  • خطا در یکی از سنسور های چرخ ها

  • خاموشی کامل یونیت ABS

  • چراغ ABS و  ESP در صفحه کیلومتر روشن است

  • دیاگ به آن وارد نمی شود

  • ترمز ABS عمل نمی کند

  • سیستم شبکه کن CAN مشکل دارد

  • و …

 مشخصات فنی ABS-ESP کیا سراتو
BE6008S202
تعمیر یونیت ترمز ABS-ESP سراتو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *