تعمیر ترمز ای بی اس ABS سانتافه

تعمیر ترمز ای بی اس ABS سانتافه

تعمیر ترمز ای بی اس ABS سانتافه.تعمیر تخصصی انواع ای بی اس ABS هیوندای کیا بنز بی ام و لکسوس تویوتا پورشه در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

سیستم ABS ترمز ضد قفل

ترمز  ABS در بیان ساده دستگاهی الکترونیکی است که در هنگام ترمزگیری با کنترل فشار (قطع و وصل کردن فشار) هیدرولیک در کسری از ثانیه حداقل ۱۰ بار ارتباط لنت با دیسک یا کاسه را برقرار و قطع می کنند و تکرار سریع و مداوم این عمل باعث از میان رفتن حالت بلوکه کردن یا قفل کردن ترمزها می شود .

اهمیت این گونه ترمزها نیز بیشتر در سطوح خیس و لغزنده یا ترمزگیری در سرعت‌های بالا بیشتر نمایان می‌شود .وقتی  به علت ترمز ناگهانی ، چرخ ها قفل شوند دیگر خودرو فرمان پذیر نیست ولی در ترمز های ABS چرخ ها قفل نمی شود  چرا که لنت ها بصورت اتوماتیک به تعداد دفعات زیاد و بازه های زمانی کم ، قطع و وصل می شوند و راننده می تواند با کنترل فرمان جهت خود را تغییر دهد.

بررسی هیوندای سانتافه ۳۵۰۰CC

هیوندای سانتافه ۳.۵ – ۳.۵ Hyundai Santa Fe نسل دوم یا همان مدلی که ما در ایران هم می‌بینیم که از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ روی پلت‌فرم CM در کارخانه هیوندای آلابامای آمریکا ساخته شد.اولین بار از این خودرو طی یک تشریفات خاص در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۰۶ رونمایی شده است. در مورد سانتافه نسل دوم باید گفت که ایرادهای وارده به نسل اول مانند ورود صدای محیط به داخل و عدم دید مناسب عقب کاملاً برطرف شده است. در کل سانتافه در سه تیپ LX, SE و GLS تولید شد که GLS مدلی است که در ایران عرضه شده است. سانتافه GLS است که با استقبال خوبی روبه رو شد این خودرو با حجم موتور ۲۶۵۶ سی‌سی می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت را در۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

مشخصات فنی سانتافه ۳۵۰۰CC

موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه
حجم موتور ۳۵۰۰ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت ۲۸۰اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۳۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت

مشکلات ABS ای بی اس SANTAFE 3500CC سانتافه

  • ارور در بخش یکی از شیرهای برقی

  • ارور در بخش یکی از سنسورهای فشار

  • ارور در بخش پمپ موتور ای بی اس

  • مشکل در بخش یکی از سنسورهای چرخ ها

  • مشکل در شبکه CAN

  • ECU hardware Error

  • و…

تعمیر یونیت ای بی اس ABS سانتافه

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *