تعمیر تخصصی دوربین های ترموویژن و حرارتی دید در شب

تعمیر تخصصی دوربین های ترموویژن و حرارتی دید در شب

تعمیر تخصصی دوربین های ترموویژن و حرارتی دید در شب- تعمیر برد الکترونیکی دوربین حرارتی در دیجی برد

معرفی دوربین حرارتی دید در شب

تصویر برداری حرارتی به شما قابلیت دیدن گرمای ساطع شده از اجسام محیط پیرامون را می دهد و به طور کلی دمای اجسام مختلف را ثبت و ضبط می نماید و سپس به هر دما یک رنگ خاصی را اختصاص می دهد با این روش می توانید گرمای ساطع شده از جسم را مشاهده نمایید .
این نسل از دوربین ها با دریافت نور مادون قرمز دمای ساطع شده از اجسام را به خوبی شناسایی می نمایند که معمولا برای دید در شی بسیار مناسب می باشند. همه اجسام عالم هستی از خود نوعی تابش مادون قرمز ساطع می نمایند هر چه جسم گرمتر باشد اشعه مادون قرمز بیشتری را به همراه دارد دوربین های حرارتی این نوع اشعه را می بیند و آن را به تصویری متناسب در گستره بینایی انسان تبدیل می نماید.

تاریخچه دوربین ترموویژن حرارتی دید در شب

در سال ۱۹۲۹ یک فیزیک دان مجاری نوعی دوربین تلویزیون الکتریکی مخصوص دید در شب برای دفاع ضد هوایی در بریتانیا ابداع نمود . اولین دوربین ها به عنوان اسکنر های مادون قرمز در ایالت متحده آمریکا اختراع شد.

کاربرد دوربین حرارتی دید در شب

تصویر برداری با کمک دوربین حرارتی به جز موارد نظامی و امنیتی در دنیای امروزی در حوزه های مختلفی به کار برده می شود برای مثال تکنسین های خطوط برق از تصویر برداری حرارتی برای تشخیص موقعیت، محل اتصال و قطعاتی که در معرض گرمای بیش از حد هستند به کار برده می شود.

کاربرد دوربین های ترموویژن و حرارتی

لوله کش ها برای بازرسی محل های نشت احتمالی از متخصصان دوربین های ترموویژن جهت تصویر برداری استفاده می کنند. در سیستم حمل و نقل دریایی و ناوبری زمانی که در شب فعالیت می کنند اطلاعات مفیدی از تصاویر حرارتی بدست آمده دریافت می نمایند
تکنسین های عمران و مکانیک با تصاویر حرارتی میتوانند اسکلت ساختمان را آنالیز کنند همچنین گرمای تلف شده توسط دیوارهای ساختمان و تجهیزات و تعلقات  HVAC ، مشکلات مربوط به از دست رفتن انرژی توسط پنجره ها و در های ساختمان را می توانند بررسی کنند.
آتش نشان ها با استفاده از این نوع دوربین ها با توجه به دود ناشی از آتش سوزی به راحتی می توانند در ماموریت های نجات ساکنین یک ساختمان از دید کافی برخوردار باشند.

مشکلات دوربین های حرارتی

  • دوربین روشن نمی شود

  • بخشی از تصویر حساسیت خود را ندارد

  • دوربین حرارتی از کار افتاده

  • دما نمایش داده شده خطا دارد

  • باتری دستگاه شارژ نمی شود

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *