تعمیر تخصصی دستگاه تیونینگ خودرو

تعمیر تخصصی دستگاه تیونینگ خودرو

تعمیر تخصصی دستگاه تیونینگ خودرو دستگاه ریمپ و تیونینگ KTAG و KESSV2 و DYNO JET  – تعمیر تخصصی برد الکترونیکی انواع دستگاه Tuning خودرو و تنظیم ماژول نسبت سوخت و هوا

تعمیر تخصصی دستگاه تیونینگ خودرو

معرفی تیونینگ خودرو

به طور کلی تیونینگ خودرو جهت ارتقا و بهبود عملکرد خودرو به لحاظ دینامیکی طراحی شده است در یک موتور معمولی خودرو قطعات مکانیکی و الکترونیکی فراوانی نظیر : شمع ، ECU ، سیستم تعلیق، سیستم ترمز ABS و… وجود دارد در خودرو های امروزی ماژول کنترل خودرو ECU  با استفاده از پروتکل ارتباطی الکترونیکی انجام می پذیرد.

خودرو به کمک فرایند نقشه برداری از سیگنال های ورودی یا Mapping  عملکرد موتور و رابطه آن با سایر قطعات خودرو را انجام می دهد در زمان تیون کردن خودرو با استفاده از نرم افزار به کاربر قابلیت برنامه ریزی را می دهد و وی می تواند اجزای مکانیکی موتور نظیر توربو و سوپرشارژها را اضافه یا جایگزین نماید.

یکی از تیونینگ های ضروری سیستم تعلیق و کمک فنر های خودرو می باشد از نظر فیزیکی فنر با طول کم سختی بیشتری دارد و در هنگامی که راننده با مسیر پر پیچ و خمی روبرو می شود  از پیچیدن خودرو جلوگیری می شود این خاصیت در خودرو های مسابقات پیست اتومبیل رانی به فراوانی کاربرد دارند..

انتخاب نرم افزار تیونینگ خودرو

بهترین نرم افزار تنظیم خودرو با توجه به ECU  خودرو می باشد که قابلیت برنامه ریزی  دستی یا خودکار خودرو را داشته باشد حال می خواهیم به معرفی سه تا از بهترین نرم افزارtunnig در سال ۲۰۲۱ بپردازیم.

اولین نرم افزار Max ECU  می باشد با کمک این نرم افزار تراشه های عملکردی نظیر چراغ های مخصوص و ورودی هوا و.. را می توان به وسیله نقلیه اضافه نمود .از قابلیت های آن به  update رایگان و به صورت دوبعدی و سه بعدی می توانید تیونینگ خودرو خود را انجام دهید.نرم افزار Viezu K-Suite به کاربر این امکان را می دهد قبل از هرچیز وسیله نقلیه خود را انتخاب نماید و سپس کاربر می تواند تعیین کند روی چه سیستمی برای مثال سیستم اگزوز، سیستم سوخت، فیلتر ، صدا خفه کن و.. تنظیم  انجام دهد.

نرم افزار بعدی TOAD Pro  که بهینه سازی موتور را فقط از طریق ویندوز امکان پذیر می سازد و یک ابزار مناسب برای آن دسته از افرادی است که علاقه مند به تنظیم خودرو به صورت دستی می باشند . این نرم افزار نیازی به دانلود ندارد کافی است آن را فعال نمایید تا گزارش مفصلی را از اجزا و جزئیات خودرو ارایه می دهد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *