تعمیر تخصصی جی پی اس GPS حرفه ای

تعمیر تخصصی جی پی اس GPS حرفه ای

تعمیر تخصصی جی پی اس GPS حرفه ای– تعمیر سیستم مسیر یابی  هوشمند GPS  تعمیر تخصصی برد های جی پی اس های دریایی و ناوبری در دیجی برد انجام می پذیرد.

تاریخچه مسیر یابی

بشر در طول زندگی خود از تکنیک های متنوعی جهت مسیر یابی استفاده می کردند در زمان های دور انسان قبل از اختراع قطب نما و نقشه از اشکال هندسی توسط ستارگان و صور فلکی برای سفر و جهت یابی استفاده می نمود اما امروزه سیستم موقعیت یاب GPS تحول  توصیف نا پذیری در صنعت ناوبری ایجاد نموده است.

معرفی GPS

این سیستم پیشرفته موقعیت یابی شامل شبکه ای از ۲۴ ماهواره به طور تقریبی۲۰۰۰۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین واقع شده است . هر ماهواره سیگنال های متفاوتی را پخش می نماید که توسط گیرنده GPS جی پی اس روی زمین ردیابی  و آنالیز می شود.

سیستم هوشمند GPS اطلاعات مهمی از جمله : مسافت ،سرعت متوسط  و مدت زمان پیمایش کاربر و اینکه با این سرعت زمان تخمینی رسیدن به مقصد را تعیین می نماید.سیستم موقعیت یابی پیشرفته در تمام شرایط اقلیمی و آب و هوایی عمل می نماید اما قابلیت نفوذ به اجسام جامد را ندارد بنابراین رسیور GPS بهترین عملکرد را زمانی دارد که دید صاف و شفافی از آسمان داشته باشد.

نحوه عملکرد سیستم موقعیت یابی GPS

ماهواره های سیستم موقعیت یابی دو بار در روز در یک مدار مشخص می چرخند و اطلاعات سیگنال را به زمین منتقل می کنند رسیورهای GPS این اطلاعات را دریافت کرده و با محاسبات خاصی موقعیت مکانی کاربر را به صورت دقیق تعیین می نمایند.هر گیرنده با تحلیل سیگنال های رادیوی منتقل  شده از جی پی اس اطلاعات فاصله بین گیرنده ،ماهواره و همچنین موقعیت حداقل چهار ماهواره اطراف خود را به خوبی بررسی می نماید.

محدودیت های جی پی اس:

نیازمند به منبع تغذیه جهت عملکرد از طریق الکتریسیته اصلی یا باتری

گیرنده های GPS در مواردی نظیر جنگل های انبوه ، دره یا هر نوع مکان دارای عمق زیاد کار نمی کند.

گیرنده های این دستگاه الکترونی در شرایطی  نظیر فرورفتن به زیر آب یا ارتفاع زیاد دچار نقص فنی می شوند که این مورد توسط کار شناسان مجموعه فنی و مهندسی دیجی برد قابل حل می باشد.

 

مشکلات جی پی اس ها

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه ارور می دهد

  • دستگاه آنتن دهی GPS ندارد

  • صفحه نمایش آن خاموش شده

  • جوی استیک دستگاه کار نمی کند

  • باتری ها شارژ نمی شوند

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *