تعمیر تخصصی برد انواع یخچال

تعمیر تخصصی برد انواع یخچال

تعمیر تخصصی برد انواع یخچال- تعمیر برد کنترل و مادر برد الکترونیکی انواع یخچال نظیر : بکو Beko ، جنرال الکتریک ، بوش Bosch و… در مجموع مهندسی Digi-board

شرح مختصری از برد الکترونیکی یخچال

برد کنترل در یخچال به عنوان مغز سیستم عمل می نماید که اطلاعات ورودی را از حسگر های متعدد یخچال ،زمان فعال بودن کمپرسور و … را جمع آوری و نظارت می کند.

به طور کلی مادر برد هر یخچالی دارای واحد پردازش مرکزی CPU و یک حافظه دسترسی RAM ، مجموعه فن،  BIOS و یک chipset (مداری که اجزای مادر برد را به هم متصل می کند.) و… می باشد.

در صورت بروز پدیده ناپایداری دما ، حتی در صورتی که ترموستات سالم می باشد چراغ هشدار دهنده بلافاصله روشن می گردد و شرایط نامطلوب برد کنترل را اعلام می نماید.

نکات کاربردی استفاده از یخچال

هنگامی که یخچال به درستی خنک نکند احتمال دارد سیم پیچ کندانسور کثیف شده باشد که باعث می شود سیم پیچ بیش تر از حد معمول بارگیری کند و سعی در تنظیم مجدد خود نماید بنابراین یک صدایی شبیه به تیک تاک ساعت ایجاد می نماید. هر چند وقت یک بار کویل های زیر یا پشت یخچال را جارو برقی کنید.

گرفتگی در کویل های خنک کننده باعث می شود عملکرد یخچال به خوبی صورت نگیرد در یخچالی که کویل در پشت آن قرار دارد فن ندارد پس باید مطمئن شوید که هیچ چیز در فن کندانسور گیر نکند و پروانه های آن به درستی بچرخند. اگر بخواهید در مواردی نظیر تعویض فیلتر ، برد یخچال را ریست Reset نمایید تنها کافی است که برد منبع را خاموش کنید .

نحوه عملکرد یخچال

در چرخه تبرید ترمودینامیکی از اجزایی نظیر : مبرد سیال ،  کمپرسور  ، کویل کندانسور  و اواپراتور و دستگاه انبساط  استفاده می گردد.

در ابتدا کمپرسور بخار ، مبرد را منقبض می کند و با افزایش فشار آن را به داخل سیم پیچ های بیرونی یخچال می راند هنگامی که گاز داغ با دمای سرد روبرو می گردد به مایع تبدیل می شود.

 

مشکلات معمول بردهای یخچال

  • یخچال روشن نمی شود

  • کمپرسور یخچال فعال نمی شود

  • کمپرسور فقط یک لحظه روشن نمی شود

  • یخ زدا داخلی کار نمی کند

  • فن های داخلی یا خارجی کار نمی کند

  • سنسور های دمای داخلی یخچال کار نمی کنند

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *