تعمیر برقی و الکترونیکی جرثقیل دماگ تیرکس Demag

تعمیر برقی و الکترونیکی جرثقیل دماگ تیرکس Demag

تعمیر برقی و الکترونیکی جرثقیل دماگ تیرکس Demag .تعمیر تخصصی الکترونیکی یونیت های جرثقیل های Terex Demag تعمیر یونیت ها و بردهای جرثقیل های بزرگ.

جرثقیل های هیدرولیک چگونه کار می کنند ؟

کرین های هیدرولیک ، اصول طراحی بسیار ساده ای دارند ولی می توانند قدرت یک غول را داشته باشند کاری که جز از عهده این کرین ها از عهده وسیله دیگری بر نمی آید . این دستگاهها می توانند در ظرف چند دقیقه تیرآهن های یک پل چندین تنی را که بر روی یک بزرگراه در حال نصب است بلند کرده و جابجا کنند ؛ تجهیزات سنگینی را که برای نصب و برپایی یک کارخانه مورد نیاز است جابجا و بلند نمایند و یا با نصب ستون هایی در کنار ساحل امکان نصب خانه و تاسیسات ساحلی را فراهم آورند . یا از انواع جرثقیل های کامیونی : تراک کرین برای بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین و جابجا نمودن آنها استفاده کرد .

هنگامی که مشغول تماشای کار کردن یک کرین هیدرولیک هستید به سختی می توانید باور کنید که چگونه ممکن است که چنین دستگاهی دهها تن بار را به این آسانی و راحتی جابجا می کند . البته کرین ها هیدرولیک از نظر ظرفیت بلند کردن بار با هم متفاوت هستند و بر همین اساس هم نام آنها را انتخاب می کنند مثلا کرین ۴۰ تن و نظایر آن .

در اینجا شما با چگونگی طرز کار یک کرین و اینکه چطور بارهای به این سنگینی را جابجا می کند آشنا می شوید :

همه چیز در مورد جرثقیل های هیدرولیک :

اگر با طرز کار ماشینهای هیدرولیک آشنایی داشته باشید ، می دانید که این نوع دستگاهها بر اساس یک قانون ساده کار می کنند :

یعنی انتقال نیرو از یک نقطه به نقطه دیگر و از طریق یک سیال .

اغلب ماشین های هیدرولیک از یک سیال غیر قابل فشرده شدن incompressible fluid استفاده می کنند یعنی مایعی که حداکثر چگالی خود را دارد . روغن یکی از سیالات غیر قابل فشرده شدن است و برای استفاده در ماشین های هیدرولیک و از جمله کرین های هیدرولیک مناسب می باشد . در یک سیستم ساده هیدرولیک ، هنگامی که پیستون فشاری را بر روی روغن اعمال می کند ، روغن تمامی این فشار وارده را به پیستون دیگری منتقل می کند و باعث حرکت دادن آن می شود .

فشار لازم برای حرکت پیستون توسط یک پمپ هیدرولیک تامین می شود . معمولا در سیستم های هیدرولیک فشار مورد نیاز را توسط یک یا دو پمپ هیدرولیک تامین می کنند .

این پمپ ها انواع مختلفی دارند از جمله :

  • پمپ با جابجایی متغیر : Variable-displacement pump
  • پمپ چرخ دنده ای : Gear pump

اغلب کرین تراک های هیدرولیکی از دو پمپ چرخ دنده ای استفاده می کنند که بصورت توام با هم کار می کنند و روغن هیدرولیک را تحت فشار قرار می دهند . هنگامی که نیاز به افزایش فشار وجود دارد ، اپراتور دستگاه یک پدال پایی را فشار می دهد تا پمپ سریع تر کار کند .

در پمپ های چرخ دنده ای تنها روشی که می توان از طریق آن فشار پمپ را افزایش داد این است که دور موتور را بالا ببرند و موتور با حداکثر توان کار کند .

در یک کرین هیدرولیک ۷۰ تن معمولا از یک موتور دیزل : ۷/۱۲ لیتری برای تولید توانی حدود ۳۶۵ اسب بخار استفاده می شود .

این موتور به ۳ پمپ چرخ دنده ای دو تایی به شرح زیر متصل می شود :

– پمپ اصلی : Main pump

این پمپ باعث حرکت جکی می شود که بوم کرین را بالا و پائین می کند ضمن اینکه قسمت های کشویی بوم تلسکوپی را بیرون آورده یا داخل می برد . این پمپ اصلی قادر است که فشاری معادل ۳۵۰۰ پی اس آی را تولید کند (حدود ۲۳۳ کیلوگرم بر سانتی متر مربع ) . فشاری که این پمپ اصلی تولید می کند بیشتر از فشار دو پمپ دیگر است چون باید قطعات سنگین تری را حرکت دهد .

– پمپ متعادل کننده فشار فرمان : Pilot pressure counterweight pump

کرین های هیدرولیک از وزنه هایی در قسمت عقبی اتاق خود استفاده می کنند که باعث پایداری کرین شده و از واژگون شدن آن جلوگیری کند این وزنه ها را می توان با استفاده از جک های هیدرولیک برداشت یا اضافه کرد پمپ متعادل کننده می تواند تا ۱۴۰۰ پی اس آی فشار ایجاد کند .

– پمپ مخصوص فرمان و بیرون و داخل رفتن شاخکها : Steering/outrigger pump

برای کنترل فرمان و شاخکها هم از یک پمپ مخصوص استفاده می شود . شاخکها که در چهار طرف کرین نصب شده اند برای ایجاد پایداری بیشتر و ثبات کرین به هنگام بلند کردن بار مورد استفاده قرار می گیرند . چون فعالیت فرمان کرین و بیرون آمدن شاخکها بطور همزمان صورت نمی گیرد به همین جهت از یک پمپ برای هر دوی آنها استفاده شده است . این پمپ ۱۶۰۰ پی اس آی فشار ایجاد می کند .

 

بخشهای مختلف یک کرین هیدرولیک :Parts of a Hydraulic Truck Crane

اگر تمام چیزها ی یک کرین با هیدرولیک شروع و به آن خاتمه می یابد اما چیزهای دیگری هم وجود دارد که باید از آنها هم نام ببریم . قطعاتی که برای بلند کردن بار ضروری هستند .

  • بوم Boom
  • بازوی جرثقیل Jib
  • چرخ دنده بزرگ زیر اتاق که باعث چرخش آن می شود : Rotex gear
  • شاخکها : Outriggers
  • وزنه های متعادل کننده : Counterweights
  • کابل های فولادی تقویت شده : Reinforced-steel cable
  • قلاب : Hook

قابل تشخیص ترین و بارزترین قسمت یک کرین ، همان بوم آن است . که بازویی است فولادی برای بلند کردن و نگهداری بارهایی که باید جابجا شوند . و درست در منطقه پشت اتاق راننده قرار گرفته و یکی از قطعات اساسی کرین است و به جرثقیل این امکان را می دهد که بارها ی برداشته شده را تا دهها متر بالا ببرد و جابجا نماید .

از مشکلات عمده برد های الکترونیکی جرثقیل:

۱-کار نکردن بوم دستگاه در یک یا چند جهت

۲-خطا در یونیت ها

۳-خطا در سیستم هیدرولیک

۴-خطا در سیستم ناوبری

۵-مشکل در سیستم های تشخیص جهت و شدت باد

۶-مشکل در سیستم حرکتی جرثقیل

۷-مشکل در ecu و موتور دیزلی

۸-مشکل در نمایشگر یا hmi کنترلی

تعمیر برقی و الکترونیکی جرثقیل Demag

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *