تعمیر ای سی یو ECU نیسان قشقایی Qashqai

تعمیر ای سی یو ECU نیسان قشقایی Qashqai

تعمیر ای سی یو ECU نیسان قشقایی Qashqai و کلیه خودروهای وارداتی به صورت کاملا تخصصی در مرکز دیجی برد.

ای سی یو ( ECU )  چیست؟

با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیل‌های امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل به وجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد.

ECUمخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و این سیستم همچنین به عنوان یک هدایت کننده در این ماشین ها و همچنین به عنوان مغز آنها شناخته می شود .
امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد .
همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری ، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد .
ای سی یو ECU در دنیای مدرن خودروها نقش مهمی را بر عهده دارد ؛ و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ای سی یو ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد ، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

نیسان قشقایی

این خودرو نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۰۶ در معرض عموم به نمایش درآمد. نیسان قشقایی نخستین محصول شرکت نیسان است که در دفتر طراحی اروپایی نیسان در شهر لندن طراحی شده، و مهندسی آن هم در مرکز فنی اروپایی نیسان در شهر کرنفیلد در منطقه بدفوردشایر در بریتانیا انجام شده است. از سال ۲۰۰۶، این خودرو در کارخانجات خودروسازی بریتانیایی نیسان (NMUK) در شهر ساندرلند در نزدیکی شهر نیوکاسل تولید می‌شود . نام خودروی نیسان قشقایی از ایل قشقایی ایل بزرگِ ترک زبان در جنوب و جنوب غربی ایران ( استان فارس ) گرفته شده است.

در بازار استرالیا، این خودرو به نام «نیسان دوالیس» (Nissan Dualis) فروخته می‌شود. علت آن احتمالاً لهجه خاص مردم استرالیا بوده که نیسان نمی‌خواسته استرالیایی‌ها نام خودرو را مانند عبارت Cash Cow تلفظ کنند . در بازار چین، این خودرو با نام CCUV به فروش می‌رسد.

خودروی نیسان قشقایی در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود. بجای آن خودرویی به نام «نیسان روگ» (Nissan Rogue) به فروش می‌رود که علی‌رغم شباهتهای ظاهری با نیسان قشقایی، خودرویی کاملاً متفاوت است.

مشکلات ای سی یو نیسان قشقایی

  • مشکل پاشش انژکتور

  • مشکل جرقه زنی یک یا چند سیلندر

  • مشکل اینتیک ولو intake valve

  • مشکل یکسره شدن یا روشن نشدن پمپ بنزین

  • مشکل چراغ چک

  • مشکل کولر

  • مشکل در دریچه یا پدال گاز

  • مشکل در فن دور تند و کند

  • و…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *