تعمیر ای سی یو ECU نیسان ایکس تریل X-Trail

تعمیر ای سی یو ECU نیسان ایکس تریل X-Trail

تعمیر ایسیو ECU نیسان ایکس تریل X-Trail .تعمیر تخصصی ای سی یو ECU ایسیو انواع هیوندای کیا هوندا بنز بی ام و لکسوس پورشه تویوتا در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

بررسی نیسان ایکس تریل

شرکت نیسان پس از چند سال دوری از بازار ایران، دوباره با محصولاتی چون جوک و ایکس تریل برگشته است که هرکدام در نوع خود وزنه بسیار سنگینی برای این شرکت در برابر رقبا محسوب می‌شوند. ایکس‌تریل را می‌توان یکی از معقول‌ترین و کاربردی‌ترینSUVهای بازار جهانی دانست که در دو مدل ۵ و ۷ نفره  ارائه می‌گردد که به نحوی پرچمدار محصولات نیسان به شمار می‌آید. این خوردو با ظاهری جذاب و سواری نرم دارد و رقیبی بسیار سرسخت برای خودروهایی چون سانتافه، سورنتو و راوفور است و قطع به یقین گزینه‌ای قابل اعتنا برای خرید یک خودرو SUV خواهد بود.موتور نیسان X-Trail مجهز به یک موتور ۲۴۸۸ سی‌سی است که قادر به تولید ۱۷۱ اسب بخار توان و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو ۱۰.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت خودرو در شهر، جاده و حالت ترکیبی به ترتیب ۱۱.۳، ۶.۶ و ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. لازم به ذکر است که استاندارد آلایندگی خودرو یورو۴ است.

ای سی یو ( ECU )  چیست؟

با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیل‌های امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل به وجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد.

ECUمخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و این سیستم همچنین به عنوان یک هدایت کننده در این ماشین ها و همچنین به عنوان مغز آنها شناخته می شود .
امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد .
همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری ، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد .ای سی یو ECU در دنیای مدرن خودروها نقش مهمی را بر عهده دارد ؛ و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ای سی یو ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد ، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.

 

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

 

مشخصات فنی نیسان X-Trail

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۲۴۸۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده CVT خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت

مشکلات ای سی یو ecu نیسان X-Trail

  • خطای داخلی ایسیو

  • مشکل سنسور دریچه گاز (TPS)

  • مشکل جرقه نزدن در شمع‌ها

  • مشکل پاشش یک یا چند انژکتور ماشین

  • روشن نشدن پمپ بنزین

  • نداشتن چراغ چک

  • مشکل تشخیص یکی از سنسورها

  • مشکل در گیربکس خودرو

  • گاز نخوردن خودرو

  • تقه گیربکس در زمان حرکت

مشخصات فنی ایسیو ECU ای سی یو X-Trail

A56-V99-UN4

A56-V99

تعمیر ایسیو ECU نیسان ایکس تریل X-Trail

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *