تعمیر ای سی یو ECU فولکس بیتل

تعمیر ای سی یو ECU فولکس بیتل

تعمیر ای سی یو ECU فولکس بیتل در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

ECU ای سی یو چیست؟

ECU مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و همان‌طور که می‌دانید خودروهای انژکتوری به دلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی، بطور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده‌اند و مغز این سیستم ECU می‌باشد.

ECU با توجه به سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده و پاسخ‌های لازم را به خروجی‌ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زن‌ها و … اعمال می‌کند. سنسورهای کیت‌های انژکتوری مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ECU بهتر می‌تواند شرایط موتور را درک کند.

سنسورهایی که در اکثر ECU ها موجود است و شامل سنسورهای اصلی است عبارتند از:

  • سنسور دور یا RPM
  • سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP
  • سنسور موقعیت دریچه گاز یا TPS
  • سنسور دمای آب یا CTS
  • سنسور دمای هوا IAT
  • سنسور اکسیژن یا لامبدا
  • سنسور ضربه

معرفی خودرو فولکس بیتل

فولکس واگن بیتل یا فولکس واگن سوسک که در ایران به فولکس قورباغه‌ای شهره است، یک اتومبیل تولید شده توسط فولکس‌واگن و یکی از مشهورترین اتومبیل‌های جهان است.

این خودرو در ایران با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود و در برخی منابع ترجمه نیز از عبارت فولکس سوسکی و فولکس کفشدوزکی یاد شده،هدف از طراحی این خودرو، تولید خودرویی اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم بود.

این ماشین نخستین بار در سال ۱۹۳۸ و با نام فولکس واگن تیپ یک تولید شد. تولید فولکس واگن بیتل در سال ۱۹۹۴ مجدداً با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل جدید) از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت که البته از جذابیت بیتل اصل برخوردار نیست.

با توجه به عمر طولانی تولید این خودرو سطح بسیار متنوعی از تجهیزات در مدل‌های گوناگون آن یافت می‌شود و از موتورهای گوناگونی بهره می‌برد. علاوه بر مدل‌های استاندارد مدل‌های سفارشی گوناگونی نیز از این خودرو تولید شده‌است.

فولکس‌واگن بیتل با دارا بودن محبوب‌ترین طراحی خودرو تا کنون، طراحی سادهٔ خود را برای بیش از ۴۰ سال تغییر نداد. این خودرو توسط فردیناند پورشه به‌عنوان خودرویی ارزان برای مردم آلمان پس از جنگ جهانی دوم طراحی شد.

ریشهٔ فولکس‌واگن بیتل به دههٔ ۳۰ میلادی بازمی‌گردد؛ هنگامی که آدولف هیتلر دستور ساخت آن را داد. اما نقطهٔ عطف این خودرو در دههٔ ۵۰ اتفاق افتاد، هنگامی‌که این خودرو به یک پدیدهٔ جهانی تبدیل شد. با تعریف دوبارهٔ خودروی مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد، بیتل در بسیاری از زمینه‌ها معادل دههٔ پنجاهی فورد مدل T بود. با گذشت زمان، مردم بیشتر و بیشتر مکانیزم ساده و رویکرد تولید ساده این خودرو را تحسین کردند. با فروش میلیون‌ها نسخه در سراسر دنیا، بیتل به محبوبیتی چشمگیر در ۲۰ سال بعدی از تولید خود دست یافت. فروش نهایی این خودرو که تا سال ۲۰۰۳ تولید می‌شد، پس از ۶۵ سال به عدد بی‌نظیر ۲۱ میلیون دستگاه رسید. این خودرو آن‌قدر موفق بود که بسیاری از خودروسازان را وادار به تفکر دوباره در مورد استراتژی‌های خودروهای کوچک خود و حتی تلاش برای کپی کردن فرمول بیتل کرد.

اشکالات احتمالی ای سی یو ECU فولکس بیتل

  • خاموش کامل است چراغ چک ندارد

  • مشکل سنسور اکسیژن

  • مشکل سنسور دمای آب

  • پاشش سوخت ندارد

  • شمعها جرقه ندارند

  • مشکل پدال یا دریچه گاز

  • خطای یکی از سنسورها

  • مشکل رله های فن

  • مشکل در روشن شدن کولر

  • مشکل ROM ارور

تعمیر ای سی یو ECU فولکس بیتل

شماره فنی ایسیو فولکس بیتل: ۰۶J906027CF

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Don`t copy text!