تعمیر ای سی یو ECU رنو داستر

تعمیر ای سی یو ECU رنو داستر

تعمیر ای سی یو ECU  رنو داستر- تعمیر ای سی یو بی ام و بنز -تعمیر تخصصی ای سی یو داستر-تعمیر ای سی یو تویوتاتعمیر ای سی یو دوج

قطعه کنترل الکترونیکی ECU (ٍEngine Control Unit) یک دستگاه کوچک در بدنه خودرو است که وظیفه کنترل  سوخت و تزریق آن را بر عهده دارد. در واقع مغز موتور به احتساب می آید . این قطعه در برخی وسایل نقلیه زیر پای راننده یا سرنشین  قرار می گیرد

ماژول کنترل موتور (ECM) یا (ECM سیستم عامل خودرو شما با توجه به نسبت هوا به سوخت و زمانبندی احتراق تنظیم می کند.

محیط پیرامون ، نحوه نگهداری وسیله نقلیه  عواملی هستند که می توانند منجر به خرابی ایی سی یو شوند.

تعمیر ای سی یو داستر به صورت فنی در مجموعه دیجی برد انجام می شود.

 

نحوه کار ECU

این قطعه سوخت مورد نیاز خودرو های بنزینی را با استفاده از سنسور واقع در میل لنگ و زمانبندی پدیده جرقه و احتراق را تنظیم می کند.با دریافت این اطلاعات موتور خودرو را با محیط پیرامون سازگار می سازد.

به صورت کاملا هوشمند می تواند زاویه دریچه گاز را در هنگام شتاب تنظیم و مخلوط سوخت وهوا را در بالاترین حد مورد نیاز به  موتور میرساند و راندمان موتور را افزایش  می دهد.

 

تفاوت ECM  باPCM:

ECU بخشهایی از عملکرد موتور را آنالیز می کند.این در حالیست PCM تقریبا تمام عملکرد موتور و گیربکس خودرو را کنترل میکند

 

مصرف بهینه سوخت با ECU

ECUبه کمک آر پی ام یا سرعت دور موتور و سیگنالهای دریافتی  سنسور های مختلف به انژکتورهای سوخت زمان و میزان سوخت مقرون به صرفه را تعیین  می کند.

 

کمپانی رنو داستر را در سال ۲۰۱۲ طراحی و روانه بازار خودرو نمود.قسمت سخت افزار و نرم افزارECU این خودرو ممکن است دچار نقص فنی شود که مجموعه فنی  مهندسی دیجی برد تحت نظر کارشناسان مجرب تعمیرات تخصصی قطعات مختلف الکترونیکی و برقی این مدل خودرو را اراِیه می دهد.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *