تعمیر ای سی یو ECU تویوتا هایس

تعمیر ای سی یو ECU تویوتا هایس

تعمیر ای سی یو ECU تویوتا هایس و تعمیر تخصصی ای سی یو ECU انواع هیوندای AZERA کیا KIA لکسوس بنز BENZ بی ام و BMW  تویوتا TOYOTA میتسوبیشی MITSUBISHI. VOLVO در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

ای سی یو ECU چیست؟

ECU یا واحدهای کنترل الکترونیکی یکی از مهمترین قطعات یک وسیله نقلیه هستند. چندین یونیت در اتومبیل وجود دارد که ویژگی های مختلفی را کنترل کرده و هر کدام پارامتر ها و مقادیر مربوط به خود را کنترل می کند.

نحوه کار ای سی یو ECU:

کار با ECU در واقع همانطور که تصور می شود پیچیده نیست. این یک دستگاه الکترونیکی است که تعداد پایه و پارامترهای آن را در حافظه خود پر کرده است. با استفاده از چندین سنسور در اطراف خودرویی که با داده های ECU تغذیه می کند ، می تواند سیستم های الکترونیکی را با دادن سفارشاتی برای بهبود خروجی آنها ، به طور موثر مدیریت و کنترل کند.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

معرفی تویوتا هایس:

Toyota HiAce (که هایس تلفظ می‌شود) یک ون تجاری سبک است که توسط شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا تولید می شود. برای اولین بار در اکتبر ۱۹۶۷ ، HiAce در طیف گسترده ای از تنظیمات بدن ، از جمله مینی ون در دسترس است.

در اواخر دهه ۱۹۶۰، Toyota Auto Body، یک شرکت پیمانکاری فرعی تویوتا، نسل اول HiAce را به عنوان یک ون کوچک با طراحی یک جعبه، مشابه نمونه های اروپایی در آن زمان، تولید کرد، اما طبق گفته کارمند ارشد سابق تویوتا، Akira Kawahara، تا آن زمان همانند این ماشین در صنعت ژاپن دیده نشده بوده است.

نسل ششم و حال حاضر HiAce اولین بار در ۱۸ فوریه ۲۰۱۹ و در فیلیپین به صورت جهانی معرفی شد. در این نسل به جای طراحی جعبه‌ای از طراحی‌های front hood یا کاپوت در جلو استفاده می‌کند، بنابراین از طراحی پیشینیان خود فاصله گرفته است. توسعه آن توسط مهندس ارشد تویوتا، Takuo Ishikawa انجام شد.

قابل ذکر است که قطعه تعمیر شده مربوط به یک مدل ۲۰۱۳ است که نسل پنجمی این سری محسوب می‌شود.

مشخصات فنی تویوتا هایس ۲۰۱۳:

موتور  ۴ سیلندر
حداکثر قدرت  ۱۴۹ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور  ۲۴۱ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور  ۲۶۹۴ سی سی
تعداد سوپاپ  ۱۶
جعبه دنده  ۵ سرعته دستی
محور محرک  دیفرانسیل جلو
شتاب ۰ تا ۱۰۰  ۱۷ ثانیه
حداکثر سرعت  ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

مشکلات ایسیو تویوتا

  • خطای دریچه یا پدال گاز

  • مشکل در روشن نمودن فن دور کند یا تند

  • خطا بر روی یکی از شیرهای برقی

  • خطا در بخش سنسورهای دما

  • مشکل دریکی از انژکتورها

  • مشکل در سیستم کویل ها

  • و…

 

 

تعمیر ای سی یو ECU تویوتا هایس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *