تعمیر ای سی یو ECU آلفارومئو

تعمیر ای سی یو ECU آلفارومئو

تعمیر ای سی یو ECU آلفارومئو.تعمیر تخصصی انواع ECU ایسیو ای سی یو آلفا رومئو بنز بی ام و کیا هیوندای پورشه مازراتی در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

ای سی یو ( ECU )  چیست؟

با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیل‌های امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل به وجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد.

ECUمخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و این سیستم همچنین به عنوان یک هدایت کننده در این ماشین ها و همچنین به عنوان مغز آنها شناخته می شود .
امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد .همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری ، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد .
ای سی یو ECU در دنیای مدرن خودروها نقش مهمی را بر عهده دارد ؛ و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ای سی یو ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد ، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.

بررسی آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا یک هاچ بک اسپرت است که از سال ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد و به عنوان یک خودرو اسپرت جوان پسند، مورد توجه بسیاری از کاربران جوان قرار گرفت.

آلفارومئو جولیتا در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که خوشبختانه یکی از قدرتمندترین مدل‌های آن راه به بازار کشورمان پیدا کرد. نسخه موجود در ایران، به یک موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده که قادر است ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد.آلفارومئو جولیتا هندلینگ و کیفیت سواری بالایی دارد و از نظر عملکرد فنی، یکی از بهترین خودروها می باشد. و یکی از نکات منفی این خودرو هزینه تعمیر آن از جمله طراحی خاص موتور ان و همچنین خرابی زیاد کامپیوتر این خودرو می باشد.

مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۳۶۸ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۵ دنده دستی ۶دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر در ساعت

خرابی های ای سی یو ECU آلفارومئو جولیتا

  • مشکل سنسور دریچه گاز (TPS)

  • مشکل جرقه نزدن در شمع‌ها

  • مشکل پاشش یک یا چند انژکتور ماشین

  • روشن نشدن پمپ بنزین

  • نداشتن چراغ چک

  • مشکل تشخیص یکی از سنسورها

  • مشکل در گیربکس خودرو

  • گاز نخوردن خودرو

  • تقه گیربکس در زمان حرکت

  • مشکل در فعال کردن رله های موتور

  • مشکل در یکی از شیرهای برقی

مشخصات ای سی یو ECU ایسیو آلفارومئو جولیتا

۸GMK.F3

تعمیر ای سی یو ECU آلفارومئو

2 دیدگاه در تعمیر ای سی یو ECU آلفارومئو
  1. درود
    سپاسگزارم . گیربکس آلفا کار نمی کند . موتور روشن ولی گیربکس غیر فعال . ممکن است لطفا راهنمایی کنید ؟ یا هزینه را بپردازم تشریف بیاورید و مشکل را حل کنید ؟

    • با سلام.دوست عزیز کار ما تعمیر یونیت های الکترونیکی است و متاسفانه امکان عیب یابی در محل را نداریم.شما نیاز دارید که ابتدا دیاگ به خودرو زده و خطای مربوط به کامپیوتر گیربکس را تشخیص دهید


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *