تعمیر ای سی یو ECUبی ام و BMW325i

تعمیر ای سی یو ECUبی ام و BMW325i

تعمیر ای سی یو ECUبی ام و BMW325i– تعمیر تخصصی ای سی یو در دیجی برد- تعمیرECU بی ام و BMW325i

معرفی ای سی یو ECU

واژه ای سی یو واحد کنترل الکترونیکی موتور ، قسمتی از سیستم مکاترونیک خودرو به احتساب می آید.اگر ECU گیربکس و موتور را کنترل نماید ماژول کنترل قدرت PCM نامیده می شود.به طور کلی ای سی یو همچون مغز انسان تمامی دستورات لازم را به اجزای وسیله نقلیه می دهد و تمام شرایط موتور را در نظر می گیرد.

مجموعه فنی مهندسی دیجی برد تعمیر ECU بی ام و BMW325i را به صورت کاملا تخصصی با بهره گیری از کارشناسان مجرب ارائه می دهد.

نحوه عملکرد ECU

به طور کلی ای سی یو تزریق سوخت در موتورهای بنزینی هنگام جرقه جهت فرایند احتراق داخلی موتور را کنترل می نماید که با استفاده از سنسور های روی میل لنگ این کنترل صورت می گیرد تا انژکتورها و سیستم احتراق در زمان مناسب فعال شوند.

موتور احتراق داخلی همانند یک پمپ هوا با استفاده از سوخت خود را تغذیه می نماید وقتی هوا به داخل محفظه مکش می شود سوخت برای پایداری عملکرد موتور فراهم می شود درواقع سوخت و هوا با یکدیگر با نسبت معینی مخلوط می شوند که این نسبت بسیار مهم می باشد چراکه در صورتی که سوخت به نسبت بیشتری از اکسیژن باشد احتراق نامناسب و اتلاف انرژی صورت می پذیرد و در صورتی که نسبت اکسیژن بیشتر از حد معمول باشد احتراق را کند وضعیت می نماید که منجر به کاهش قدرت موتور می شود.

ای سی یو برای تعیین نسبت متعادل سوخت و هوا موارد زادی نظیر : دمای موتور ، دمای هوا،کیفیت سوخت،فشار هوا ، راندمان پمپاژ سوخت و… را در نظر می گیرد.

در صورتی که راننده متقاضی شتاب بیشتری باشد طبیعتا باید مقدار مخلوط سوخت و هوا افزایش پیدا کند زمانی که راننده پدال گاز را می فشارد دریچه گاز باز و هوای بیشتری وارد موتور می شود که این افزایش جربان هوا با کمک سنسور جریان هوا MAF انجام می پذیرد تا ECU بتواند میزان سوخت تزریق شده را مناسب با شرایط تنظیم نماید.

دما یکی از عوامل مهم در مخلوط هوا و سوخت می باشد از آنجا که بنزین به صورت مایع تزریق می شود و قبل از احتراق باید تبخیر شود در صورتی که موتور داغ باشد این فرایند فیزیکی خیلی سریع اتفاق می افتد اما اگر موتور سرد باشد سوخت بیشتری به محفظه احتراق تزریق می شود تا تعادل لازمه ایجاد شود.

معرفی خودرو بی ام و BMW325i

این خودرو از شرکت خودرو سازی مطرح آلمانی ظاهری شکیل و اسپرتی دارد که با موتور دیفرانسیل عقب از قدرت بالایی برخوردار می باشد و دارای ۶ سیلندر و ۱۸۴ اسب بخار می باشد. فضای داخلی خودرو از چوب و آلومینیوم بازیبایی طرحی شده است. از ویژگی های امنیتی این خودرو لوکس ترمزهای ضد قفل و کنترل پایداری دینامیکی ، کیسه هوا و.. می باشد. این خودرو در سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه گردید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *