تعمیر ای بی اس ABS مزدا ۳

تعمیر ای بی اس ABS مزدا ۳

تعمیر ای بی اس ABS مزدا ۳ – تعمیر تخصصی برد الکترونیکی سیستم ABS خودرو MAZDA

معرفی سیستم ABS (Anti Lock Brakes)

توقف ناگهانی خودرو در یک جاده لغزنده بسیار مخاطره آمیز و چالش بر انگیز می باشد بنابراین مهندسان خودرو سازی فناوری ABS یا ترمز ضد قفل را ابداع کردند. سیستم هوشمند ABS با جلوگیری از لغزش چرخ ها در حین کاهش سرعت به طرز چشمگیری تصادفات جاده ای را کاهش می دهد.

در گذشته از پمپ کردن پدال  ترمز به عنوان یک تکنیک در شرایط لغزنده جهت جلوگیری از قفل شدن چرخ ها به کار می رفت اما در خودرو های امروزی سیستم ABS از قفل شدن چرخ ها جلوگیری می کند و دیگر نیازی به پمپ کردن پدال ترمز نمی باشد.

به طور کلی ABS کنترل خودرو را بهبود می بخشد و فاصله توقف در سطوح لغزنده را کاهش می دهد.چهار جز اصلی ای این سیستم هوشمند شامل : سنسور های سرعت ، پمپ ها ، سوپاپ ها و کنترلر است.

سنسور های تعبیه شده در چرخ های وسیله نقلیه اطلاعات مورد نیاز ABS را فراهم می کنند .

یک سوپاپ در هر ترمز وجود دارد زمانی که سوپاپ در موقعیت دریچه باز قرار می گیرد فشار سیلندر اصلی مستقیم روی ترمز وارد می شود و وقتی که در وضعیت یسته قرار می گیرد فشار وارده را کاهش می دهد.

کنترلرcontroller همیشه سنسور های سرعت را کنترل می کند و به دنبال کاهش سرعت غیر عادی در چرخ فعال می گردد.

انواع سیستم ترمز ضد قفل ABS

ABS چهار کانال مجهز به چهار سنسور بهترین نمونه این فناوری می باشد که یک سنسور سرعت و یک سوپاپ جداگانه  در هر چهار چرخ وجود دارد . با این تنظیمات کنترلر هر چرخ را به طور جداگانه نظارت می کند.

یکی دیگر از نمونه های سیستم ترمز ABS ضدقفل سه کانال مجهزبه سه سنسور می باشد که اغلب در خودرو هایی نظیر وانت تعبیه می گردد. در این سیستم اگر جرخ های جلو هر دو قفل سود ABS چرخ عقب فعال می گزدد.

خصوصیات منحصر سیستم ترمز ABS

ABS قادر به تعدیل یا تغییر مقدار نیروی ترمز می باشد و حداکثر نیروی ترمز مورد نیاز را با توجه به موقعیت ها رانندگی اعمال می کند.

یکی از خصوصیات بارز تکنولوژی ABS هدایت وسیله نقلیه در هنگام ترمز است که این قابلیت  تصادفات جاده ای را به حداقل می رساند.

سیستم های مدرن خودو های امروزی نظیر : کنترل کشش و پایداری الکترونیکیESC ، توزیع یکنواخت ترمز اضطراری کارایی ABS  را بهبود بخشیده است.

خودرو مزدا Mazda 3

خودرو مزدا ۳ با موتور چهار سیلندر و مصرف سوخت بهینه در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد  از ویژگی های  این خودرو می توان به کروز کنترل ، کنترل آب و هوای خودکار ، ناوبری ، استارت دکمه ای و… اشاره نمود.

موتور مزدا ۳ قدرتی معادل ۱۴۸ اسب بخار و دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه rpm دارد که به ۱۶ سوپاپ مجهز می باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *