تعمیر ایسیو ecu سیتروئن C5

 تعمیر ایسیو ecu سیتروئن C5

تعمیر ایسیو ecu سیتروئن C5– تعمیر تخصصی ECU سیتروئن در دیجی برد

تعریف ایسیو واحد کنترل الکترونیکی

قبل از ابداع ECU کنترل عملکرد موتور توسط کاربراتور انجام می پذیرفت که بزرگترین نقطه ضعف کاربراتور ایستا یا ثابت بودن  سیستم بود که در تمام شرایط اقلیمی ترکیب سوخت و هوا به یک صورت انجام می شد این در حالیست که ای س یو های امروزی تزریق سوخت و هوا را متناسب با شرایط رانندگی ، گشتاور و بهینه بودن مصرف سوخت انجام می دهند.

تزریق سوخت بهینه به میزان اکسیژن و سوخت وابسته می باشد اگر اکسیژن به اندازه کافی نباشد تمام سوخت نمی سوزد و در نتیجه قدرت موتور کاهش می یابد . طی تحقیقات کارشناسان نسبت سوخت و اکسیژن به صورت ۱ به ۱۴.۷ می باشد یعنی یک گرم بنزین به ۱۴.۷ گرم هوا نیاز دارد.

واحد کنترل الکترونیکی در خودروها و کامیون های امروزی جهت کنترل عملکرد موتور و سایر قطعات مورد استفاده قرار می گیرند. ایسیو در واقع رایانه ای با تراشه های کامپیوتری که از پیش برنامه ریزی شده است که البته قابلیت برنامه نویسی را هم دارد. ECU کامپیوتر خودرو با استفاده از داده های ورودی سنسور کنترل تمام عملکرد موتور را در تمام لحظات به طور پیوسته آنالیز می کند.

ECU چگونه کار می کند؟

ECUنیازمند سنسور های ورودی مانند سنسور میل لنگ و بادامک می باشد تا اطلاعات  برنامه ای جهت محاسبه مقدار سوخت تزریق شده و زمان جرقه برای راه اندازی موتور که در تراشه حافظه ذخیره شده را محاسبه نماید.

واحد کنترل الکترونیکی می تواند برای گیربکس ، کنترل کشش ای سی ، عملکرد شاسی و بدنه، ای بی اس، کیسه هوا یا هر نوع سیستمی که در وسیله نقلیه وجود دارد مورد استفاده قرار بگیرد. با رشد تکنولوژی کارخانه های تولیدی خودروهای مدرن در برخی موارد اتومبیل هایی را طراحی نموده  که بیش از یک ایسیو دارند که ماژول سیستم انتقال قدرت پی سی ام نامیده می شوند.

معرفی برخی از سنسور های کاربردی در ایسیو

یکی از سنسور های مورد استفاده در واحد کنترل سنسور فشار مطلق می باشد که اطلاعات ارزنده ای از چگالی هوا و نسبت جرم هوا ارائه می دهد. از دیگر سنسور ها خنک کننده دما  که اطلاعاتی نظیر فن های الکتریکی یا دمای مایع خنک کننده روی صفحه را بیان می کند.

حسگر ضربه ای درست لحظه ای که بنزین زود تر از زمان مقرر مشتعل می شود را با سیگنال به ECU اطلاع رسانی می نماید پدیده خود اشتعالی بنزین آسیب جدی و مخربی را به موتور خودرو وارد می نماید معمولا در این شرایط لحظه تزریق بنزین تنظیم می شود.

کارخانه سیتروئن

کارخانه سیتروئن در اواخر دهه ۵۰ یک خودرو استیشن واگن طراحی و به بازار عرضه نمود این برند معتبر فرانسوی به فعالیت خود ادامه داد و با تولید C5 تاثیر چشمگیری در صنعت خودرو سازی ایفا نمود.

اتومبیل C5 در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد که دارای یک موتور ۲.۲ لیتری دیزل جدید به همراه سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک می باشد گیربکس این مدل خودرو دارای فناوری پیشرفته تعویض دنده برخوردار نیست اما در مقایسه با دیگر موتور های دیزلی بسیار قدرتمند می باشد

مشکلات ایسیو سیتروئن C5

  • خودرو روشن نمی شود

  • پمپ بنزین فعال نمی شود

  • یکی از کویل ها جرقه ندارد

  • یکی از انژکتورها یکسره شده یا کار نمی کند

  • خودرو گاز نمی خورد

  • رله های فن فعال نمی شوند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *