تعمیر ایسیو ECU تویوتا اف جی کروز FJ Cruise

تعمیر ایسیو ECU تویوتا اف جی کروز FJ Cruise

تعمیر ایسیو ECU تویوتا اف جی کروز FJ Cruise – تعمیر تخصصی ECU واحد کنترل الکترونیکی انواع خودرو های مدرن

تعریف ECU

ECU یک قطعه الکترونیکی و ضروری در تمام خودرو های امروزی می باشد . این برد الکترونیکی به صورت هوشمند کلیه عملکرد موتور را متناسب با شرایط رانندگی آنالیز می کند و به نوعی مشابه مغز تمام دستورات لازم را به سایر قطعات مکانیکی خودرو می دهد.

ECU تمام پارامتر های الکترونیکی خودرو از تزریق سوخت و حفظ دمای کابین گرفته تا کنترل ترمز و تعلیق را در بر می گیرد .ECU با نظارت دقیق به ترکیب سوخت و هوا در بهینه شدن مصرف سوخت و ایجاد آلایندگی کمتر تاثیر چشمگیری را ایفا می نماید . در برخی از خودرو های امروزی بیش از یک ECU  وجود دارد.

در خودرو های مجهز به چند ایسیو وظایف بین آن ها تقسیم می شود ماژول کنترل ECM با سنسور خود میزان سوخت و زمانبندی احتراق را برای دریافت بیشترین قدرت را تنظیم می کند ماژول کنترل BCM در خودرو های مجهز به سیستم ABS  را بررسی می نماید و اطمینان لازم را از هنگام ترمز تا رها کردن پدال جهت قفل نشدن چرخ ها را فراهم می کند.

ماژول TCM در خودروهای اتوماتیک ، دور موتور و شتاب خودرو را مورد بررسی قرار می دهد و ماژول کنترل از راه دور TCU ناوبری ماهواره ای ، اتصال اینترنت و تلفن وسیله نقلیه را آنالیز می کند و ماژول تعلیق در خودرو های مجهز به سیستم تعلیق تنظیم ارتفاع و تغییرات بهینه در سیستم تعلیق را متناسب با شرایط رانندگی تنظیم می نماید.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

شرح مختصری از خصوصیات تویوتا FJ CRUISE

تویوتا FJ کروز برای اولین در سال ۲۰۰۳ با در نمایشگاه خودرو ، واقع در آمریکای شمالی رو نمایی شد . این خودرو در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک شاسی بلند SUV  با قابلیت آفرود طراحی یکپارچه شناخته می شد.

امکانات رفاهی متناسب با نیاز های راننده و سرنشینان ، که قابل تنظیم می باشد این آپشن ها نظیر : سیستم تهویه مطبوع ، صندلی عقب تاشو ، سیستم کنترل فرمان ، سیستم فیلتر هوا و… می باشد.

این خودرو قدرتمند مجهز به شش سیلندر و حداکثر گشتاوری معادل ۳۸۰ نیوتون متر می باشد که قابلیت حمل ۵ سرنشین را دارد.

FJ CRUSIE  مجهز به موتور ۴ لیتری و قدرتی معادل ۲۵۸ اسب بخار که گیر بکس آن ۵ دنده اتوماتیک است. از دیگر قابلیت این خودرو می توان به سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ می باشد.

FJ دارای یک دوربین دوگانه جهت تنظیم زمانبندی ، سوپاپ متغیر می باشد که در شرایط سخت رانندگی قدرت و عملکرد موتور را افزایش می دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *