تعمیر ایسیو مزدا ۶

تعمیر ایسیو مزدا ۶

تعمیر ایسیو مزدا ۶ – تعمیر تخصصی ECU خودرو مزدا – تعمیر  برد الکترونیکیECU انواع خودرو های برند در Digi- board

معرفی واحد کنترل الکترونیکی ECU

ECU  یک  واحد کنترل الکترونیکی ،  تمام عملکرد موتور خودرو را  نظارت می کند. در برخی از خودرو های امروزی این واحد هم موتور و هم گیربکس را کنترل می نماید که اغلب کنترل پیشرانه PCM  نامیده می شوند.در یک تعریف کلی ECU  تزریق سوخت  در موتور های بنزینی و زمان جرقه برای احتراق را کنترل می نماید .

در احتراق داخلی موتور، همان طور که هوا به داخل مکیده می شود باید سوخت کافی برای حفظ عملکرد موتور و به حرکت در آوردن خودرو تامین گردد .این ترکیب سوخت و هوا در علم فیزیک مخلوط نامیده می شود  در صورتی که اکسیژن نسبت به سوخت بیش تر باشد احتراق بسیار کند و بی کیفیت انجام می گردد .

ترکیب میزان سوخت و هوا در زمان های قدیم به صورت مکانیکی توسط کاربراتور کنترل می شد که شامل مجموعه ای از سوراخ با قطر ثابت بود که موتور به کمک آن سوخت را مکش می نمود اما  با توجه به اهمیت مصرف بهینه سوخت و آلایندگی کمتر در عصر نوین ،  دیگر خبری از این سیستم ایستا نیست .

سیستم کنترل الکترونیکی ECU  یک سیستم پویا می باشد که ترکیب سوخت و هوا را به صورت اتوماتیک با توجه به شرایط موتور تعیین می نماید. نسبت سوخت و هوا با توجه به دمای موتور، هوا ، کیفیت سوخت ، محدودیت فیلتر ، فشار هوا  و راندمان پمپ موتور به کمک ECU تعیین می شود.

افزایش شتاب وسیله نقلیه مستلزم  افزایش مقدار کلی ترکیب سوخت و هوا می باشد زمانی که کاربر پدال گاز را می فشارد دریچه گاز باز شده و هوای بیشتری به داخل موتور جریان می یابد این جریان هوا از طریق حسگر جریان هوا MAF اندازه گیری می شود.

با توجه به اینکه بنزین به صورت مایع تزریق می شود قبل از احتراق باید تبخیر شود  در صورتی که موتور داغ باشد فرایند تبخیر سریع انجام می پذیرد ولی اگر موتور سرد باشد تبخیر با سرعت کمتری انجام می پذیرد و باید سوخت بیشتری تزریق شود و تمام این تنظیمات به صورت خودکار توسط ECU  انجام می پذیرد.

بررسی  خودرو مزدا ۶

خودرو مزدا ۶ در سال ۲۰۱۷ توسط  کمپانی مزدا به بازار عرضه شد این خودرو با دینامیک و پویایی منحصر به فرد رانندگی بی نظیری همراه  با طراحی باشکوه بسیار مناسب دوست داران خودرو می باشد همچنین موتور این وسیله نقلیه با چهار سیلندر و قدرت ۱۸۴ اسب بخار شتاب عجیبی به شما می دهد.

صفحه نمایش مزدا ۶ به ابعاد ۷ اینچ مجهز به بلوتوث ویک پورت USB  می باشد . همچنین گیربکس این مدل خودرو به دو صورت دستی و اتوماتیک می باشد و به منظور کاهش سر و صدا محیط پیرامون اتاق این خودرو با محیط عایق بندی و ایزوله شده است .

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *