تعمیر ایسیو تویوتا کرولا

تعمیر ایسیو تویوتا کرولا

تعمیر ایسیو تویوتا کرولا- تعمیر تخصصی انواع ماژول کنترل الکترونیکی ECU در دیجی برد

ECU چیست؟

ECU  یک نمونه کامپیوتری است که تزریق سوخت و پدیده جرقه را در داخل موتور بررسی می نماید . کاربراتور در زمان قدیم همین نقش را ایفا می کرد با این تفاوت در تمام شرایط آب و هوای به یک میزان سوخت را تزریق می نمود اما ماژول کنترل الکترونیکی ECU با در نظر گرفتن شرایط موتور عمل تزریق سوخت را مدیریت می نماید.

ECU مانند هر رایانه ای دارای تعداد طیف گسترده ای از ورودی و خروجی می باشد معمولا ورودی  به اکـثر سنسور های موتور نظیر سنسور دریچه گاز، دمای هوا ، دمای مایع خنک کننده ، فشار منیفولد و.. اتصال دارند که داده های مورد نیاز را دریافت می نمایند. هنگامی که اطلاعات سنسور پردازش شد سیگنال از طریق خروجی ECU  یعنی  انژکتور های سوخت ، کویل های جرقه به سیستم سوخت و احتراق ارسال می گردد.

سیگنال خروجی به انژکتور اطلاع می دهد که چه مقدار سوخت برای دستیابی به یک ترکیب کارامد نسبت سوخت و هوا را در نظر بگیرد و همچنین به سیستم های احتراق جرقه در زمان مناسب را اطلاع می دهد. برای تنظیم ECU  معمولا از یک جدول دو محوری که یک محور بار بر حسب rpm و محور دیگر دریچه گاز یا فشار منیفولد می باشد استفاده می گردد.

شرکت خودروسازی تویوتا

شرکت خودرو سازی تویوتا یک شرکت چند ملیتی می باشد که دفتر مرکزی آن در ژاپن قرار دارد و در ۲۸ آگوست ۱۹۳۷ شد این غول خودرو سازی سالانه به طور میانگین ۱۰میلیون خودرو تولید می نماید. برنامه راهبردی تویوتا در سال ۲۰۲۱ عرضه خودرو های هوشمند متناسب با نیاز مشتری و احترام و تشویق مردم به انتخاب این خودرو می باشد که با دیگر کارخانه های خودروسازی رقابت سالم را چاشنی کار خود نموده است.

معرفی تویوتا کرولا

این خودرو لوکس در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد. رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی منحصر به فرد و طراحی خاص داشبورد ، در ، و کفپوش  به زیبایی این خودرو کمک شایانی نموده است. در جدول زیر بخشی از مشخصات این خودرو توضیح داده می شود.

موتور ۱.۸ لیتر
تعداد سیلندر ۴
آینه برقی به رنگ بدنه
گیربگس ۶ سرعتی دستی
دوربین عقب دارد
سیستم ناوبری دارد
استارت دکمه ای دارد
سی دی استریو دارد
بلوتوث دارد
قابلیت اتصال به iPod دارد

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *