تعمیر ایرکاندیشن لکسوس LS460

تعمیر ایرکاندیشن لکسوس LS460

تعمیر ایرکاندیشن لکسوس LS460 Lexus تعمیر تخصصی انواع ایرکاندیشن تویوتا TOYOTA لکسوس Lexus بنز BENZ بی ام BMW و هیوندای هوندا کیا پورشه میتسوبیشی در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

معرفی لکسوس LS460

لکسوس LS 460 بزرگترین و لوکس ترین مدل تولیدی از کمپانی لکسوس و رقیب بی ام و سری ۷ و بنز S کلاس می باشد. مدل جدید آن با ظاهری با شکوه‌تر و زیباتر و بعنوان مدل ۲۰۰۷ وارد بازار رقابت گردیده است . لکسوس LS460 در رده خودرو های لوکس صندوقدار قرار دارد که در حال حاضر فقط  پیشرانه بنزینی این خودرو ۴.۶ لیتری که قادر به تولید ۳۸۰ اسب بخار قدرت نیز می باشد و این نیرو به محور عقب منتقل می کند در بازار ایران موجود است.

سیستم تهویه مطبوع دوگانه (Dual Zone Climate Control) چیست؟

اگر در هنگام خرید خودرو با عبارت Dual Zone Climate Control مواجه شدید، بدین معناست که خودروی مورد نظر شما از سیستم تهویه مطبوعی استفاده می کند که قابلیت تنظیم به صورت جداگانه برای راننده و سرنشین کناری را دارد. یعنی سیستم تهویه خودرو در واقع دو بخش مجزا از هم داشته که می توان به صورت جدا و مستقل از همدیگر، هوایی به درجه گرمی و یا سردی متفاوت و دلخواه را به سمت راننده و سرنشین جلو پمپاژ نمایند. برخی از خودروها پا را از این نیز فراتر گذاشته و مجهز به سیستم های تهویه مطبوع سه گانه (Tri Zone) و چهارگانه (Quad Zone) شده اند. این ناحیه های اضافی مخصوص سرنشینان عقب بوده و با استفاده از سیستم سه گانه سرنشینان ردیف دوم صندلی های خودرو نیز قابلیت انتخاب دما مورد نظر خود را خواهند داشت. سیستم های چهارگانه نیز پیشرفته تر بوده و قابلیت انتخاب دما را به هر کدام از دو سرنشین صندلی های عقب خودرو ارائه می نمایند. البته سیستم چهارگانه در خودروهای مجهز به صندلی های ردیف سوم نیز ارائه شده و به سرنشینان این ردیف از صندلی ها قابلیت تنظیم دما را بر اساس خواسته خود خواهد داد.

سیستم ایرکاندیشن لکسوس LS460

متداول ترین نوع سیستم های تهویه مطبوع چندگانه، همان سیستم دوگانه (Dual Zone) بوده که در بیشتر خودروها لکسوس LS460 وجود دارد. در این سیستم دو بخش برای تنظیم دما وجود داشته که راننده و سرنشین جلو می توانند با استفاده از آن دمای مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در برخی از خودروها قابلیت شدت حرکت فن نیز برای هر کدام از این بخش ها به صورت جداگانه وجود داشته ولی در بیشتر مدل ها سیستم دوگانه تنها با انتخاب دما از همدیگر جدا می گردند. طبیعتا قیمت سیستم های تهویه مطبوع دوگانه بیشتر از نمونه های قدیمی یکپارچه نصب شده بر روی خودروهای قدیم بوده و به همین دلیل استفاده از این سیستم اندکی بر قیمت خودرو می افزاید.

مشخصات فنی لکسوس LS460

موتور ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپه
حجم موتور ۴۶۰۰ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت ۳۸۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۴۹۳ نیوتن متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۸ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

مشکلات متداول پنل ایرکاندیشن لکسوس LS460:

  • روشن نمی شود

  • اسکرول تنظیم دما شکسته و یا کار نمی کند

  • اسکرول تنظیم پرتاب هوا شکسته

  • کلید کولر عمل نمی کند

  • دما تنظیم نمی شود

  • یکی از دریچه ها کار نمی کند

  • و…

مشخصات فنی ایرکاندیشن لکسوس LS460:

۱۳۴۸۶۱-۲۲۹

تعمیر ایرکاندیشن لکسوس LS460

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *