تعمیر انواع سوئیچ شبکه و تجهیزات سرور و مودم

تعمیر انواع سوئیچ شبکه و تجهیزات سرور و مودم

تعمیر انواع سوئیچ شبکه و تجهیزات سرور و مودم

آشنایی با تجهیزات شبکه

یک شبکه کامپیوتری متشکل از تعدادی کامپیوتر به همراه تجهیزات جانبی از جمله پرینتر است که بهم متصل شده اند. برای ساختن یک شبکه ی کامپیوتری شما به گروهی از تجهیزات از جمله سخت افزارهای زیر احتیاج دارید.

کابل ها و اتصالات : درواقع وظیفه ی متصل کردن کامپیوتر، پرینتر، سرور و سایرتجهیزات به یکدیگر را درشبکه دارند.

سوییچ و روتر: که وظیفه ی مدیریت ترافیک شبکه وحصول اطمینان از برقراری ارتباط دستگاه ها با یکدیگر را دارند.

یک نقطه ی دسترسی بی سیم : اجازه ی اتصال به شبکه بی سیم را می دهد.

بلوک های سخت افزاری برای ساختن شبکه : هنوز اکثر کسب و کارها شبکه های خود را با زیر ساخت کابل می سازند به دلیل این که بسیار قابل اطمینان و سریع هستند. متداول ترین نوع این کابل ها کابل اترنت به خاطر سرعتش است . کابل های cat6 می توانند داده و اطلاعات را برای هرکسب و کاری و با هر سرعتی که نیاز دارند فراهم سازند. هنگامی ساخت یک شبکه اکثر کسب و کارها سوکت های شبکه را درمکان های مناسبی از شبکه خود نصب می نمایند و بنابراین کامپیوترها ودستگاه های دیگر را می توان به شبکه متصل کرد.

سرورها و کامپیوترهای مرکزی:

سرور ها به دو نوع واقعی (سرور اختصاصی Dedicate Server ) و ( سرور مجازی Virtual Private Server ) ارائه می شوند.که در مبحث طراحی سایت به نسبت ترافیک سایت ،نوع کاربری ، تعداد کلاینت ها ، حجم فایل ها و ….  نوع سرور را انتخاب می کنیم در صورتی که کاربری ما میزبانی وب باشد در اکثر موارد هاست های اشتراکی مورد استفاده قرار می گیرند.  VPS ها و سرور ها برای وب سایت های پر بازدید ، پرتال ها و موارد خاص بکار می روند.

استفاده از سرور های اختصاصی و حتی سرور مجازی در بهبود سرعت وب سایت تاثیر ویژه ای دارد و به مراتب هزینه آن هم در مقایسه با پنل های هاست بالاتر است .ناگفته نماند که سرویس های هاست نیز در انواع مختلفی ارائه می شوند برخی از آنها به صورت اشتراکی با تعداد دامنه های بالا می باشد و برخی دیگر که به نام هاست های ویژه و حرفه ای نام برده می شوند تعداد دامنه های متصل شده به آن محدود و منابع سخت افزاری طبق استاندارد و نیاز بین پنل ها تخصیص شده است.

Web-Server نوعی از سرویس دهنده ها می باشد که برای سرویس دهی و پاسخگویی به مرورگر وب می باشد و صفحات درخواستی و یا فایل ها را در پروتکل HTTP ارسال می کند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *