تعمیر اسمارت کی keyless تویوتا یاریس

تعمیر اسمارت کی keyless تویوتا یاریس

تعمیر اسمارت کی keyless تویوتا یاریس.تعمیر تخصصی انواع اسمارت کی smart key تویوتا هیوندای کیا هوندا پورشه بنز بی ام و لکسوس در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

 

درباره تویوتا یاریس:

تویوتا یاریس (Toyota Yaris) یک خودروی کامپکت کوچک و یکی از بهترین‌های کلاس B segment می‌باشد که از سال ۱۹۹۹ توسط تویوتا و برای جایگزینی خودروهای تویوتا استارلت و تویوتا ترسل تولید می‌شود. تویوتا از سال ۲۰۰۵ به جای استفاده از نام تویوتا اکو از نام یاریس برای خودرو‌های صادراتی استفاده کرده است و همچنین نام‌های تویوتا ویتز (toyota vitz) و (Toyota vios) برای یاریس مورد استفاده قرار می‌گیرند. تویوتا یاریس در ۲ نسخه سدان و هاچ بک تولید شد که هر دو نسخه با موتورهای ۴ سیلندر قابل خرید بودند. یاریس به عنوان یک خودروی کاملا اقتصادی و کم‌مصرف که نسل دوم آن با موتور‌های ۱.۳ لیتری در سال ۲۰۰۵ وارد بازار ایران شد و پس از تست های تصادف موسسه ایمنی آمریکا IIHS توانست ۵ ستاره کامل دریافت کند . یاریس در ابتدا در نسخه هاچ بک دارای موتور ۱.۳ لیتری وارد بازار ایران شد این موتور ۸۴ اسب بخار قدرت داشت در حالی که در بازار‌های جهانی با موتورهای ۱ و ۱.۵ لیتری نیز در دسترس است. تویوتا یاریس سدان در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار وارد بازار ایران شد .

اسمارت کی keyless چیست :

سیستم کی لس (Keyless Entry) در کنترل درب خودرو، استارت موتور، شیشه ها، درب صندوق عقب و در قسمت هایی که به امنیت خودرو مرتبط هستند نقش مهمی ایفا می کند . با وجود کی لس دیگر نیازی نیست برای باز کردن درب خودرو، کلید به همراه داشته باشید حتی موتور را هم می شود بدون کلید استارت زد. جایگزین سوئیچ در سیستم های کیلس یک ریموت کنترلی است.

آنچه تحت نام کی لس شناخته می شود دارای دو نوع است:

_مدل اول که ورود بدون سوئیچ (RKE) نام دارد تنها به شما این امکان را می دهد که درب خودرو را باز و بسته کرده و آلارم ها را در مواقع اضطراری بشنوید.

_ مدل دوم کی لس ها که پسیو هستند (PKE) که با نام کلید هوشمند (Smart Key) هم شناخته می شوند و از آنجایی که بدون دخالت دست کارشان را انجام می دهند به کلید های هندزفری (Hands-Free Key) هم معروفند. وجود ترانسپوندرها (Transponder) بر روی ریموت، باتری را از این کی لس ها حذف کرده است. در این نوع کیلس ها ضمن این که امکان باز و بسته کردن درب های خودرو امکان پذیر است همچنین کنترل موتور نیز در اختیار شماست.

مشخصات فنی تویوتا یاریس

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۱۴۹۷ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۰۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر در ساعت

از خرابی های عمده کی لس keyless:

  • قفل مرکزی عمل نمی کند

  • قفل مرکزی فقط باز و یا بسته میشود

  • آنتن های کی لس عمل نمی کند

  • فقط با جا زدن کلید در خشاب خودرو روشن میشود

  • سوییچ باز نمیشود

  • ریموت کار نمی کند

  • و…

تعمیر اسمارت کی keyless تویوتا یاریس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *