تعمیر الکترونیکی کنترلر دستگاه CNC سی ان سی

تعمیر الکترونیکی کنترلر دستگاه CNC سی ان سی

تعمیر الکترونیکی کنترلر دستگاه CNC سی ان سی و کلیه بخشهای CNC در مرکز دیجی برد با هر برند و کاربردی.

 

دستگاه CNC چیست؟

CNCمخفف computer numerical control می باشد در ایران این ماشین ها CNC خالی خوانده میشوند ولی نام آنها به فارسی ماشین های (دستگاه های ) کنترل عددی ترجمه می شود .

نسل اول این دستگاه ها NC ها بوده اند یعنی کامپیوتر را نداشته است و دستگاه طبق منطقی خاص دستورات را درک می کرده مثلا با استفاده از کارت های پانچ شده .
به عنوان مثال در دستگاه تراش برای دستور پیشروی بدین صورت عمل می شود که قسمت ساپورت دستگاه را بوسیله دسته چرخان به جلو میبریم در ماشین های NC  این کار توسط یک سری دستورات پانچ شده بر روی نوار پانچ صورت می گرفت در دستگاه CNC  امروزی اینکار توسط یک کد صورت می گیرد .

پس یک دستگاه CNC  عملا همان دستگاه دستی ساده می باشد که قابلیت فرمان پذیری از طریق کد ها و منطق ریاضیاتی را دارد در این دستگاه حضور کاربر (اپراتور) برای کار با دستگاه محدود به ایستادن این فرد پشت بخش کنترل کننده دستگاه می باشد و نوشتن برنامه های حرکتی آنهم فقط برای یکبار ، دیگر دستگاه این عمل را بصورت خودکار هر چند بار که بخواهیم تکرار می نمایدالبته  بدون حضور کاربر .
بدنه این دستگاه تقریبا شبیه دستگاه های دستی می باشند یک CNC  فرز عملا همان بدنه سخت افزاری فرز دستی را دارد همینطور برایCNC تراش و CNC سنگ و 
تنها تفاوت اضافه شدن بخش کنترل گر میباشد (البته این تفاوت بصورت عام می باشد ولی به صورت خاص مطمئنا بخش الکترونیکی هم تغییر کرده است )

اما بخش کنترلگر ،این بخش ،بخش اصلی یک دستگاه CNC  می باشد در صنعت این بخش با نام کنترلر CONTROLER  خوانده می شود یک دستگاه CNC  از هر نوع (تراش،فرز ،سنگ،ابزار تیز کن،تزریق ،پرس ،و…)بیشتربا نوع کنترلرش شناخته شده است مطمئنا آموزشی که به افراد داده میشود در اصل براساس کنترلر این دستگا ه ها می باشد

مشکلات دستگاه های CNC

  • دستگاه شروع به کار نمی کند.

  • کامپیوتر دستگاه را شناسایی نمی کند.

  • یکی از فرامین دستگاه انجام نمی گیرد.

  • کنترلر دستگاه تصویر ندارد.

  • کنترلر دستگاه CNC خطا نمایش می دهد.

تعمیر الکترونیکی کنترلر دستگاه CNC سی ان سی و کلیه بخشهای CNC در مرکز دیجی برد با هر برند و کاربردی

کلیه بخشهای الکترونیکی دستگاه های مختلف در این مرکز قابل تعمیر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *