تعمیر کامپیوتر گیربکس جیلی GEELY

تعمیر کامپیوتر گیربکس جیلی GEELY

تعمیر کامپیوتر گیربکس جیلی GEELY  عیب یابی و تعمیر  یونیت های خودروهای وارداتی در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

گیربکس چیست؟

گیربکس در زبان فارسی به معنی جعبه دنده می باشد.گیربکس یکی از اصلی ترین اجزای وسایل نقلیه می باشد. ارزش آن به قدری است که شاید بتوانیم با موتور در یک جایگاه قرارش دهیم. دو دلیل برای اهمیت بالای گیربکس وجود دارد؛ اول آنکه هر موتوری دور محدودی داراست و بیشتر از آن نمی تواند کار بکند و نکته دوم گشتاور معینی است که هر موتور با حداکثر دور خود می تواند تولید کند.

گیربکس یا در عمل سیستم انتقال قدرت به موتور، مکانیزم خاصی دارد که به وسیله آن میزان معینی از دور موتور با استفاده از چرخ دنده های مختلف و سرعت های متفاوت، به تمامی چرخ های وسیله نقلیه منتقل می شود. نتیجه این عمل قابلیت کنترل نیرو و سرعت وسیله خواهد بود.

وجود گیربکس به راننده اجازه می دهد که بدون بالا بردن بیش از حد دور موتور، آن را در حالت دلخواه و مورد نیاز کنترل نماید.

 

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

 

کامپیوتر گیربکس چیست؟

کامپیوتر گیربکس (TCM) با استفاده از سنسور ها در نقاط مختلف اتومبیل گیربکس موتور ، ABS و … اطلاعات مورد نیاز خود را مانند وضعیت پدال گاز (وضعیت دریچه ورود هوا به موتور)، سرعت اتومبیل ، میزان دور موتور، با موتور ( گشتاور منفی) وضعیت دکمه ترمز زیر پدال و غیره را جمع آوری میکند تا در زمان معین و دقیق امکان تعویض دنده ها و حتی نرم و خشن ( درگیری کلاچ ها با فشار روغن بالا و سریع درگیر شدن کلاچ )و تعویض دنده ها را فراهم میسازد.بعضی از مدلهای گیربکسهای اتوماتیک امروزی و الکترونیکی حتی میتواند نحوه رانندگی شما را یادگیری و به حافظه خود  وفق میدهد و تعویض دنده ها را دقیقا طوری انجام دهد که باب میل شماست.

از نظر نوع ساختار کامپیوتر و گستردگی عملیاتی که میتواند انجام دهد امروزه اتومبیل های با گیربکس اتوماتیک با مدل اسپرت (تیپ ترونیک) در بازار وجود دارد که به شما امکان کنترل تعویض دنده را میدهد که همانند اتومبیل های دارای جعبه دنده معمولی انجام میدهد یعنی هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دنده معمولی عمل کند این کارها عمدتا با حرکت دادن دسته دنده از داخل شیاری که برای دسته دنده تعبیه شده انجام میشود و با بالا و پایین آوردن دسته دنده امکان کم یا زیاد کردن دنده ها را به شما میدهد.

یک حسن دیگر کامپیوتر به اینصورت است که خودش دائما عیب یابی کرده و در صورت بروز عیب و اشکال در قسمت های برقی و حتی خود گیربکس با دادن آلارم یا روشن شدن چراغ در داخل صفحه کیلومتر به راننده اطلاع میدهد و معمولا به حالت اضطراری  رفته و روی یکی از دنده ها باقی می ماند. در صورت بروز این آلارم یا چراغ بایستی خودرو را به تعمیرگاه برده و با وصل کردن دستگاه اسکنر یا تست میتوان لیست عیب های ذخیره شده را در حافظه کامپیوتر را خواند و با تست رانندگی توسط متخصص گیربکس عیب را شناسایی کرد.

مشکلات کامپیوتر گیربکس جیلی GEELY

  • خطایی دارد که رفع نمی شود

  • روشن نمی شود

  • نمایشگر دنده در حالت E باقی مانده (اضطراری)

  • به دیاگ متصل نمی شود

  • در تعریف دنده ها دچار مشکل می شود

  • یکی از سنسورها و یا شیر برقی ها مشکل دارد

  • و…

تعمیر کامپیوتر گیربکس جیلی GEELY

 

2 دیدگاه در تعمیر کامپیوتر گیربکس جیلی GEELY
  1. به دیاگ متصل نمیشود و بعد از تعویض دنده حرکت نمیکند ضمنا هیچ علامتی از تعویض دنده در کیلومتر نشان داده نمیشود


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *