تعمیر تخصصی پورشه Porsche الکترونیک

تعمیر تخصصی پورشه Porsche الکترونیک

خودرو های شرکت پورشه از خودروهای روز دنیا هستند که امکانات الکترونیکی ویژه و منحصر به فردی را برای یونیت های خودرو فراهم آورده اند. در این نوشتار سعی بر این شده است که مختصر ویژگی هایی از این یونیت ها به اطلاع کاربران محترم رسانده شود.

  • یونیت کنترل پورشه(ECU)

ECU یک یونیت کنترل الکترونیکی است که یک سری از عملگرهای مرتبط با موتور خودرو را کنترل می کند تا عملکرد موتور بهینه سازی شود.

یونیت کنترل پورشه قابلیت های ویژه­ ا ی را برای موتور این خودرو فراهم آورده است که در ذیل به مواردی اشاره می شود:

  1. کنترل شار هوا-سوخت: موتور پیشرفته پورشه از انواع مختلفی از پاشش هوا و سوخت استفاده می کند. ECU پورشه مقدار تزریق سوخت به موتور را از طریق سنسورها تعیین می نماید. (سنسورها عملکرد موتور را بوسیله سیگنال هایی به ECU مخابره می کنند. مانند شرایطی که در موتور مقدار زیادی گاز و مقدار کمی هوا وجود دارد.)
  2. کنترل زمان بندی متغیر سوپاپ ها: در موتور پورشه، ECU زمان هایی را که سوپاپ ها در چرخه موتور باز هستند، کنترل می کند.  ECU معمولا  سوپاپ ها را در سرعت های بیشتر، سریعتر باز و بسته می کند.

    تعمیر تخصصی پورشه Porsche الکترونیک

    تعمیر تخصصی پورشه Porsche الکترونیک

  • یونیت بدنه پورشه (BCM)

یونیت BCM پورشه، لوازم جانبی موجود در بدنه خودرو را چک و کنترل می کند. معمولا BCM سیستم تهویه، شیشه بالابر، قفل مرکزی و … را کنترل می کند.

  • یونیت ترمز ضد قفل پورشه (ABS)

یکی از امکانات یونیت ABS پورشه این است که اگر یونیت تشخیص دهد که یکی از چرخ ها از سرعت خودرو آرام تر حرکت می کند، والوهایی را برای کاهش فشار هیدرولیک چرخ ها فعال می نماید. در نتیجه چرخ با سرعت خودرو هماهنگ می شود.

سیستم ABS پورشه همچنین دارای سنسور فرمان خودرو و سنسور ژیروسکوپ است. تئوری این سنسورها از این قرار است که هنگامی که سنسور ژِیروسکوپ تشخیص دهد که مسیر حرکت خودرو با آنچه که فرمان خودرو تشخیص می دهد یکی نیست، یونیت ABS سرعت یک یا چند چرخ را کم می کند.

  • یونیت رادار پورشه

    رادار نصب شده روی اتومبیل ها وظیفه تشخیص فاصله با اتومبیل جلویی را برعهده دارد. رادارهای  در دو طرف خودرو پورشه (سیستم تشخیص نقطه کور)، فاصله ی جانبی را نیز بررسی می کند. سیستم رادار با کمک سیستم کروز کنترل پیشرفته، از برخورد خودرو با دیگر خودروها (در جلو و یا اطراف) جلوگیری می کند.

  • یونیت پارک پورشه

    این سنسورها در بعضی از اتومبیل ها علاوه بر سپر عقب، روی سپر جلو نیز نصب می شوند و به هنگام پارک کردن با ایجاد آلارم صوتی متغیر، راننده را از فاصله برخورد مطلع می سازند. یونیت پارک پورشه نیز علاوه بر این سیستم، دوربین دید عقب و سیستم کمک پارک را دارا هستند.

مدل های پورشه موجود در ایران عبارتند از:

  • پورشه ۹۱۱ کاررا
  • پورشه کاین V6
  • پورشه پانامرا ۴S
  • پورشه باکستر
  • پورشه کایمن S
  • پورشه ماکان

در مرکز تخصصی دیجی برد، تعمیرات تخصصی الکترونیک خودروی پورشه مدل های کاررا، کاین، پانامرا، باکستر، کایمن، ماکان  و سایر خودرهای تولید خارج انجام می شود.

برای دیدن نمونه تعمیرات اینجا کلید کنید.

 

 

درباره KAKA

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *