تعمیر ECU ای سی یو ژنراتور کاترپیلار CAT

تعمیر ECU ای سی یو ژنراتور کاترپیلار CAT

تعمیر ECU ای سی یو ژنراتور کاترپیلار CAT –  تعمیر واحد کنترل الکترونیکی ECU ژنزاتور در کلینیک تخصصی Digi-board-  موتور های صنعتی کاترپیلار CAT با فدرتی معادل ۱۱ تا ۸۱۸۰ کیلووات از پیشگام های صنعت تولید برق می باشد.

نقش ECU در ژنراتور

ECU ، نوعی کامپیوتر است که ورودی های مختلفی  را از حسگر های موتور دیزل دریافت می نماید و با پردازش اطلاعات و تغییر مقدار تزریق سوخت به سیلندر سرعت موتور را تنظیم می کند

معرفی ژنراتور دیزل

به طور کلی ژنراتور به کمک یک دینام برق AC  و یک موتور دیزل  انرژی مکانیکی را به انرژی برق تبدیل می نماید. در واقع مشابه یک پمپ الکترونیکی برق را از طریق سیم ها به جریان در می آورد.

در ژنراتور موتور دیزل ، با چرخاندن دینام و جریان برق AC تولید می کند که برای تغذیه تجهیزات الکترونیکی طیف گسترده ای از کارخانه ها و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد .

اجزای تشکیل دهنده ژنراتور شامل : موتور ، دینام ، سیستم سوخت رسانی ، تنظیم کننده ولتاژ Voltage Regulator ، سیستم خنک کننده ، سیستم روانکاری و… می باشد.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

یکی از حیاتی ترین بخش یک ژنراتور پنل کنترل می باشد . اکثر پنل های کنترل مجهز به کلید انتخاب فاز ، سوخت ، روغن ،سرعت موتور ، نشانگر دمای موتور ، شارژ باتری ، ولتاژ جریان خروجی ژنراتور است.

ژنراتور دیزل برای بیشترین کارایی و افزایش طول عمر به سرویس و نگهداری در فواصل زمانی معین نیاز دارد . معمولا موتور ها بعد از ۲۵۰ تا ۵۰۰ ساعت نیاز به سرویس دارند.

در یک سرویس معمولی بهتر است که فیلتر هوا ، فیلتر روغن و فیلتر سوخت ، روغن ، تسمه های پرمصرف نظیر : تسمه فن رادیاتور و تسمه دینام را تعویض نمایید.

ECM واحد کنترل الکترونیکی ژنراتور کاترپیلار CAT

این واحد الکترونیکی  وظیفه ، کنترل تزریق سوخت ، مخلوط نسبت سوخت و هوا ، زمانبندی احتراق را بر عهده دارد. بیشتر کدهای تشخیص وضعیت موتور در ECM ذخیره می گردد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *