تعمیر کیلومتر شمار هیوندای توسان

تعمیر کیلومتر شمار هیوندای توسان

تعمیر کیلومتر شمار هیوندای توسان- تعمیر برد الکترونیکی کیلومتر شمار های دیجیتالی- تعمیر تخصصی  کیلومتر شمار  انواع خودرو هیوندا، کیا ، بی ام و و… در Digi-board

کیلومتر شمار

نمونه های اولیه کیلومتر شمار متعلق به عصر چین باستان و روم می باشد اما امروزه ،کیلومتر شمار یکی از تجهیزات کاربردی در خودرو های مدرن می باشد.

کیلومتر شمار جهت اندازه گیری مسافت پیموده شده توسط خودرو ، از فناوری مکانیکی ، الکترونیکی یا ترکیب هر دو در خودروها بهره می گیرد.

کیلومتر شمار در زمان قدیم ، به صورت مکانیکی با بازار عرضه می شد که توسط یک چرخ دنده متصل به یک کابل رابط متصل است.

معرفی کیلومتر شمار دیجیتالی

  کیلومتر شمار دیجیتالی ، به تجهیزات الکترونیکی خودرو وابسته می باشد و به جای کابل درایو از یک سنسور مغناطیسی جهت ردیابی تعداد چرخش دنده ، در گیربکس استفاده می گردد.

سنسور مغناطیسی ، پالس های سیگنال در یافتی را به ECU خودرو شما انتقال می دهد و سپس این واحد کنترل الکترونیکی پالس ها را با کیلومتر شمار دیجیتالی ارسال می کند و مسافت پیموده شده را تعیین می کند.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

کیلومتر شمار ، علاوه بر نمایش مسافت پیموده شده وسیله نقلیه علائم حیاتی نظیر : تعویض روغن ، چرخش لاستیک و… بازرسی جامع خودرو را برعهده دارد.

در این تجهیز الکترونیکی ، هر بار که لاستیک وسیله نقلیه می چرخد شفت خروجی کابل رابط را وادار می کند مطابق با آن بچرخد.

شفت ورودی ، دنده های مختلف را به حرکت در می آورد و به کیلومتر شمار متناسب با چرخش لاستیک ها  اجازه حرکت می دهد.

بررسی اجمالی کیلومتر شمار خودرو هیوندای توسان

کیلومتر شمار توسان مجهز به سیستم Trip meter یا سفر سنج می باشد این حالت مسافت سفر های جداگانه انتخاب شده از آخرین زمان تنظیم ، را نمایش می دهد.

در تنظیمات  کیلومتر شمار Tucson ، گزینه ای وجود دارد که سوخت فعلی خودرو را متناسب با مصرف آن در مسافت مشخص تعیین می نماید .

نمایش میانگین مصرف سوخت ، یکی دیگر از خصوصیات کیلومتر شمار این خودرو می باشد. آپشن Driving time ، کل زمان طی شده از آخرین تنظیم مجدد زمان رانندگی را محاسبه می کند.

خودرو هیوندا توسان

هیوندا توسان یک خودرو SUV یا شاسی بلند متوسط می باشد که در مدل های جدید مجهز به پلاگین هیبریدی می باشد همچنین از یک پوشش مشکی رنگ برای شیشه های جانبی در مدل های جدید استفاده می شود.

در مدل Tucson 2021 ، یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ به ابعاد ۱۰.۲۵ اینچ جایگزین صفحه های قدیمی شده است. سیستم تعلیق توسان ۲۰۲۱ به صورت الکترونیکی قابل تنظیم می باشد.

اپلیکیشن Hyundai Blue link در مدل ۲۰۲۱ این خودرو به کاربر این امکان را می دهد سطح سوخت را از راه دور بررسی نماید.

هیوندا توسان از نظر موتور به سه دسته بنزینی ، دیزلی و هیبریدی طبقه بندی می شود . این طیف گسترده با حجم موتور بنزینی ۱.۶ لیتر و توان ۱۵۰ اسب بخار آغاز می گردد و معمولا دارای گیربکس شش سرعته دستی می باشد.

در نمونه موتور دیزلی فقط حجم ۱.۶ لیتری ۱۱۵ اسب بخار با دیفرانسیل جلو به بازار عرضه می گردد.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *