تعمیر کیلومتر شمار تویوتا یاریس

تعمیر کیلومتر شمار تویوتا یاریس

تعمیر کیلومتر شمار تویوتا یاریس- تعمیر برد کیلومتر شمار تویوتا یاریس در دیجی برد

تعریف کیلومتر شمار:

کیلومتر شمار متشکل از دو واژه یونانی به معنای مسیر و اندازه در واقع یک وسیله مکانیکی است که در داشبورد خودرو معمولا تعبیه می شود .از این قطعه به منظور اندازه گیری مسافت پیموده توسط وسیله نقلیه استفاده می شود.

کیلومتر شمارهای مکانیکی به وسیله یک کابل منعطف فنری محکم پیچیده می شوند.کابل معمولا  در داخل یک لوله فلزی با محفظه لاستیکی می چرخد.خودروهای مدرن امروزی دارای کیلومتر شمار دیجیتالی می باشند.

در خودرو های مدرن در خروجی گیربکس یک چرخ دنده نصب شده که با بهره گیری از یک سنسور مغناطیسی با عبور هر دندانه چرخ ،پالس ها را می شمارد کامپیوتر یا ایسیو خودرو هوشمندانه با توجه به تعداد پالس ها مسافت را تعیین و کیلومتر شمار را به روز رسانی می نماید.

از مزایای کیلومتر شمار تعیین عمر لاستیک و زمان تعویض روغن موتور و سرویس های دوره ای می باشد که مهمترین جز یک خودرو می باشد.

شمار زیادی از مردم کیلومتر شمار را باسرعت سنج اشتباه می گیرند درواقع سرعت سنج سرعت وسیله نقلیه را اندازه گیری می کند که هردو بخش در داشبورد زیر فرمان قرار دارند همچنین دو مفهوم odometer کیلومتر شماروmileage مسافت پیموده شده به طور کامل با یکدیگر تفاوت دارند.کیلومتر شمار مسافت پیموده شده را اندازه می گیرد ولی میلیج سوخت مصرفی در هر کیلومتر را اندازه می گیرد.

کیلومتر تویوتا یاریس

این کیلومتر شمار از سه موتور برای به حرکت در آوردن عقربه های سرعت ، دور موتور و نشانگر بنزین استفاده می کند.یک صفحه نمایش کوچک نیز بخشی از وضعیت های خودرو را به راننده اطلاع رانده می رساند.مشکلات این کیلومتر شمار مربوط به این دو بخش و شاید بخش نمایش نور پس زمینه و ارتباط شبکه CAN می باشد

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *