تعمیر کنترلر کولر اتوبوس

تعمیر کنترلر کولر اتوبوس

تعمیر کنترلر کولر اتوبوس در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

مراحل کار کولر اتوبوس

مرحله ۱: ماده خنک‌کننده در حالت گاز، توسط فشرده‌ساز که نیروی آن توسط تسمه‌ای تامین می‌شود، فشرده می‌شود و گاز را به وضعیت فشار بالا تبدیل می‌کند.

مرحله ۲: ماده خنک‌کننده وارد کاندانسور(متراکم کننده) که معمولا در جلوی رادیاتور است، می‌شود و به حالت مایع تبدیل می‌شود.

مرحله ۳: ماده خنک‌کننده وارد خشک‌کن می‌شود و در این مرحله رطوبت آن گرفته می‌شود.

مرحله ۴: مایع درون یک لوله-روزنه پمپ می‌شود و وضعیت آن از فشار بالا به فشار پایین تبدیل می‌شود و حالت آن به گاز سرد تغییر می‌کند.

مرحله ۵: ماده خنک‌کننده سرد در حالت گاز درون تبخیر‌کننده جاری می‌شود. این تبخیرکننده به صورت یک تعویض‌کننده دما عمل می‌کند و هوایی که توسط فن از میان عبور می‌کند را خنک کرده و در نهایت به درون اتاق پمپ می‌شود.

نقطه‌ ضعف این سیستم‌ها این است که درجه دمای هوای ورودی به کابین، به دمای هوای محیط بیرون بسیار بستگی دارد و تبخیرکننده فقط تا حد مشخصی می‌تواند هوا را خنک کند و به این معنی است که شما باید دائما دمای کولر خودرو را تغییر دهید تا به درجه مورد نظر خود برسید.

اصطلاحا به این سیستم در دنیای مهندسی، حلقه دائمی گفته می‌شود، یعنی این سیستم دائما در حال دریافت ورودی، انجام پردازشی روی ورودی( در اینجا عملیات خنک کردن) و ارائه خروجی است و تغییر در این حلقه دائمی باید به صورت دستی انجام می‌شود یعنی باید به صورت دستی دمای کولر خودرو را تغییر دهید تا به دمای مورد نظر خود برسید.

اجزا کولرگازی خودرو

۱–فن الکتریکی

۲-اواپراتور

۳–کمپرسور

۴–کندانسور (رادیاتور کولر)

۵–رسیوردرایر

۶–شیر انبساط

۷-سیم کشی

۸–کلید کنترل فشار (مانوستات)

۹-شلنگ

۱۰-سوئیچ A/C

۱۱-گاز کولر

مشکلات کنترلر کولر اتوبوس

  • کولر روشن نمیشود
  • کنترلر دمای داخل کابین را نشان نمیدهد
  • کمپرسور را فعال نمیکند
  • کولر خنک نمی کند
  • و…

تعمیر کنترلرکولر اتوبوس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *