تعمیر کنترلر سی ان سی CNC صنعت چوب

تعمیر کنترلر سی ان سی CNC صنعت چوب

تعمیر کنترلر سی ان سی CNC صنعت چوب. تعمیر تخصصی انواع کنترلر CNC برند MAZAK ،DOOSAN،VICTOR،OKUMA،HAAS،Radonix  تعمیر و عیب یابی برد ها و مدارت الکترونیکی دستگاه های صنعتی در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

سی ان سی چیست؟

ماشین یا دستگاه سی ان سی (CNC) : Computer Numerical control است که با پیشرفت تکنولوژی های نوین صنعت به بازار آمدند تا فرآیند های دستی را عاری از خطاهای نیروی انسانی کنند. در کل ماشین سی ان سی دستگاهی است که بدون حضور شخص و با فرآیند کامپیوتری یک سری حرکات تعریف شده را انجام می دهد.

انواع سی ان سی:

ماشین های سی ان سی انواع و دسته بندی های مختلفی دارند که با توجه به ساختار و قطعات استفاده شده در آن می‌تواند برای پلتفرم و قطعه کار های با جنس و شکل مختلف استفاده شود. مانند سی ان سی سنگ، چوب و فلز و…

سی ان سی چوب:

امروزه بسیاری از فرآیند ها و کار های صنعت چوب و ام دی اف با ماشین آلات صنعتی انجام می‌گیرد، مانند دستگاه دور کن، پانل بر ها، لبه چسبان ها و … یکی از مهمترین و بروزترین ماشین ها، ماشین سی ان سی می باشد. کار های حساس و ظریف حکاکی ۳ بعدی، برش های دقیق با دقت کمتر از ۰.۰۱ میلیمتر و حتی منبت کاری و خراطی توسط فرز سی ان سی انجام پذیرند. دستگاه های سی ان سی چوب در دو دسته مهم تخت (برای قطعه کار های تخت مانند ام دی اف) و روتاری برای منبت کاری و خراطی تقسیم می‌شوند.

کنترلر سی ان سی:

در دستگاه‌های ماشین ابزار سی‌ان‌سی مدرن، طراحی یک قطعهٔ مکانیکی و برنامه تولید آن کاملاً خودکار انجام می‌شود. هندسه مکانیکی جسم با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) تعریف شده و پس از آن به وسیله نرم‌افزارهای تولید به کمک کامپیوتر(CAM) به دستورات تولیدی و ساختی تبدیل می‌شود. سرانجام این دستورات که برای سیستم یک ماشین تولیدی قابل فهم است، روی یک ماشین کنترل عددی (CNC) بارگذاری می‌شوند. از آن‌جایی که یک جزء خاص برای ساخته شدن ممکن است به ابزارهای متفاوتی چون:مته، ارّه، تراش و … نیاز داشته باشد؛ ماشین آلات مدرن اغلب ترکیبی از ابزارهای متعدد در یک سلول واحد هستند.

انواع کنترلرهای سی ان سی:

  • کامپیوتری (PC Based)
  • نیمه کامپیوتری (Semi PC Based)
  • بدون نیاز به کامپیوتر (Stand alone)

مشکلات مداوم کنترلر سی ان سی CNC صنعت چوب:

  • دستگاه شروع به کار نمی کند.

  • کامپیوتر دستگاه را شناسایی نمی کند.

  • یکی از فرامین دستگاه انجام نمی گیرد.

  • کنترلر دستگاه تصویر ندارد.

  • کنترلر دستگاه CNC خطا نمایش می دهد.

تعمیر کنترلر سی ان سی CNC صنعت چوب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *