تعمیر پیرومتر های ابزار دقیق

تعمیر پیرومتر های ابزار دقیق

تعمیر پیرومتر های ابزار دقیق– تعمیر تخصصی  پیرومتر برند KELLER H,C,W  این دستگاه در صنایع متالوژی و ذوب جهت اندازه گیری دمای اجسام متحرک یا ثابت در فواصل دور ، اندازه گیری دمای دیگ بخار و کوره و… به کار می رود.

تعریف دما

دما (یک کمیت فیزیکی ) میزان سردی یا گرمی یک ماده را توصیف  می کند . اندازه گیری دما در صنعت به منظور بهینه کردن مصرف  انرژی بسیار حائز اهمیت می باشد.

اندازه گیری دما با تجهیزات مختلفی نظیر : دماسنج ، ترموکوبل ، دیود و پیرومتر و… صورت می گیرد. واحد دما طبق استاندارد SI کلوین ، سلسیوس و فارنهایت می باشد.

 Pyrometers پیرومتر های ابزار دقیق

پیرومتر یک سنسور دما جهت اندازه گیری درجه حرارت کوره های صنعتی ابداع شد که با توجه به خاصیت جذب انرژی و اندازه گیری طول موج به عنوان یک آشکار ساز نور عمل می نماید

پیرومتر ابزار دقیق مناسب برای سطوح و اجسام با درجه حرارت بالا می باشد که با نام دماسنج مادون قرمز یا دما سنج تابشی  شناخته می شود.

از پیرومتر های رنگی ، برای اندازه گیری تابش ساطع شده در مدت زمان اندازه گیری استفاده می شود که معمولا برای تعیین نسبت دو محدوده طیفی به کار می روند.

برای تشخیص دمای اجسام مختلف pyrometers  به دو دسته نوری و مادون قرمز طبقه بندی می شوند

پیرومتر نوری

از این نوع pyrometers برای تشخیص تابش حرارتی طیف مرئی استفاده می گردد که قابلیت مقایسه بصری بین منبع نور کالیبره شده را دارند.

هنگامی که دما رشته و سطح جسم یکسان باشد ، شدت تابش حرارتی ناشی از رشته در سطح جسم مورد نظر ادغام و نامرئی می شود. در طی این فرایند جریان عبوری از سطح فیلامنت به دما تیدیل می شود.

پیرومتر مادون قرمز

این پیرومتر برای تشخیص تشعشعات حرارتی در ناحیه مادون قرمز به کار می رود این اشعه های حرارتی را می توان با کمک  ترموکوپل به سیگنال الکتریکی تبدیل کرد.

نقاط قوت و ضعف پیرومتر ها

یکی از نقاط قوت پیرومتر اندازه گیری دمای جسم بدون تماس مستقیم می باشد که از پایداری بالایی حین اندازه گیری برخوردار می باشد.

از دیگر مزایای این تجهیز هوشمند پاسخگویی سریع و اندازه گیری دما در فواصل متغیر می باشد.

یکی از نقاط ضعف این دستگاه پایین بودن دقت در شرایط مختلف نظیر : گردو غبار ، دود و.. می باشد

معرفی شرکت KELLER

KELLER یک برند معتبر با بیش از ۱۲۵ سال تجریه از پیشگامان تولید تجهیزات ابزار دقیق و پیرومتر می باشد .

KELLER متعهد به بهبود سیستم مدیریت کیفیت ، محیط زیست و بهره وری انرژی در طول سال های فعالیت خود می باشد که گواهی ISO9001 را در کارنامه درخشان خود دارد.

گستره فعالیت این شرکت معتبر آزمایشگاه تجهیزات و تست ، تولید کوره های خشک کن ، ماشین آلات صنعتی ، سیستم های اندازه گیری دما و رطوبت نظیر پیرومتر، تکنولوژی مربوط به کنترل و PLC ,… می باشد.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *