تعمیر فایر آلارم زتا zeta اینفینیتی

تعمیر فایر آلارم زتا zeta اینفینیتی

تعمیر فایر آلارم زتا zeta اینفینیتی تعمیرات تخصصی انواع سیستم های اعلان حریق و اطفاء به صورت حرفه ای در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

فایر آلارم یا سیستم اعلام حریق چیست؟

امروزه از سیستم های اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می شود ،تا خسارتهای ناشی از حریق را به حداقل برسانند و همچنین برای اطلاع دادن به ساکنین ساختمان در مواقع بروز حریق از این سیستم ها استفاده می شود تا حدالامکان از تلفات جانی جلوگیری شود.
برای تشخیص حریق از اثرات سه گانه آن یعنی دود و حرارت و شعله استفاده می شود. به طور کلی سیستم های اعلام حریق در دو نوع عادی و هوشمند ساخته شده‌اند. در سیستم های عادی مکانی را که از نظر حریق می خواهیم حفاظت کنیم به مناطق مشخص تقسیم می کنیم تا در صورت بروز حریق بتوان محل حریق را سریعتر و راحت تر تشخیص داد . به هر کدام از این مناطق یک زون ( Zone ) گفته می شود .

این عمل در سیستم های هوشمند نیز انجام می پذیرد ولی مزیتی که این سیستم ها نسبت به سیستم ها ی عادی دارند این است که این سیستم ها دارای اجزای قابل آدرس دهی هستند و علاوه بر اینکه می توان زونی را که در آن حریق اتفاق افتاده است تشخیص داد بلکه می توان دقیقا عنصری را که حریق را تشخیص داده معین کرد و محل دقیق حریق را مشخص نمود و خبردهنده هایی را که مربوط به آن محل می باشد فعال نمود .

سیستم اعلام حریق زتا Zeta

اعلام حریق زتا Zeta یکی از محصولات شرکت “GLT Exports” و یکی از برندهای اعلام حریق است که  سال ۱۹۸۵ با نام تجاری “Zeta” در کشور انگلستان تأسیس گردید. این شرکت غیر از تولید سیستم های اعلام حریق در زمینه تولید سیستم های کاشف گاز و سیستم های امرجنسی و صوتی فعالیت داشته و با توجه به کیفیت تولید و کسب استانداردها و گواهینامه های بین المللی مفتخر به صادرات به بیش از ۵۰ کشور در UK ، اروپا، آفریقا، آسیای میانه، آسیای جنوبی و آمریکای جنوبی گردیده است.

کمپانی زتا  تأمین کننده کامل سیستم های آتش نشانی است . این به این معنی است که مشتریان  می توانند برای تأمین  نیازهای خود در خصوص سیستم های آتش نشانی از محصولات زتا بهره مند گردند  . یکی از مزیت های اصلی استفاده از یک تأمین کننده کامل سیستم، به جای یک تأمین کننده جزء، این است که سازگاری کامل ماببن کلیه اجزا و جود دارد و باعث سازگاری تجهیزات و در نتیجه اعتماد و اطمینان  بیشتر خواهد شد . و همچنین شرکت “GLT Exports”برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان و بازار در حال به روز رسانی میباشد.

تولیدات کمپانی زتا در حال حاضر شامل  سیستم اعلام حریق ، سیستم های هشدار های امرجنسی و صوتی و سیستم تشخیص گاز های قابل احتراق و منوکسید کربن میباشد .

اجزای سیستم اعلام حریق

اجزای سیستم اعلام حریق به سه قسمت اصلی تقسیم می شوند :

۱- تجهیزات تشخیص حریق ( دتکتورها )
۲- تجهیزات اعلام حریق ( فلاشر ها ، آژیرها و … )
۳- مرکز کنترل یا پانل مرکزی که وظیفه ارتباط بین دتکتورها و وسایل اعلام حریق را به عهده دارد.

تجهیزات جانبی دیگری نیز برای تکمیل و قدرتمند نمودن سیستم اعلام حریق به کار می روند.

تجهیزات تشخیص حریق ( دتکتورها )

دتکتورها وسایل الکترونیکی هستند که در شکل ها و طرح ها ی مختلف و معمولا به رنگ سفید توسط کارخانه های سازنده ارائه می شوند و در محلهای مناسب ساختمان مانند :

آشپزخانه – موتورخانه – اتاق بایگانی – راهروها – اتاق ها منزل – اتاق ها ی کنفرانس به صورت سقفی یا دیواری روی پایه های مخصوص نصب می شوند و وظیفه آنها تشخیص حریق و اعلام آن به مرکز کنترل میباشد.

تغذیه دتکتورها معمولا با ولتاژ ۲۴ ولت DC صورت می گیرد ولی دتکتور هایی وجود دارند که از ولتاژ های ۱۲ و ۴۸ ولت DC و یا AC 220 ولت تغذیه می شوند.                                                                                                          جریان عبوری از آن ها در حالت عادی چند ده میلی آمپر است و در مواقع بروز حریق افزایش می یابد. بسته به اینکه دتکتورها از کدام اثر آتش برای تشخیص استفاده می کند در انواع گوناگونی به صورت زیر ساخته می شوند ۱- ۱-دتکتور دودی
۲- دتکتور حرارتی
۳- دتکتور شعله ای

مشکلات سیستم فایر آلارم

  • مشکل پاور

  • مشکل کنترلی

  • مشکل در عمل نکردن یک زون یا منطقه

  • مشکل شارژ نشدن باتری

  • مشکل خطای کاذب

  • ارور فعال

  • آژیر کشیدن دائم

  • و

تعمیر فایر آلارم اینفینیتی زتا zeta

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *