تعمیر صفحه کیلومتر مزدا ۳ جدید

تعمیر صفحه کیلومتر مزدا ۳ جدید

تعمیر صفحه کیلومتر مزدا ۳ جدید تعمیر تخصصی انواع کیلومتر شمار خودرو تعمیرات الکترونیکی یونیت های خودرو

صفحه کیلومتر خودرو چیست؟

اودومتر (کیلومتر شمار یا کیلومتر) مسافتی را که یک خودرو حرکت کرده‌است نشان می‌دهد. این وسیله ممکن است الکتریکی، مکانیکی یا ترکیبی از هر دوی این‌ها باشد. لغت اودومتر از واژه‌های یونانی “hodos” به معنای راه یا دروازه و “metron” به معنای اندازه مشتق شده‌است.کیلومترشمار، کارکرد خودرو را به خوبی ثبت می‌کند. کارکرد ماشین‌ آلات صنعتی، بر اساس ساعت است که به محض روشن شدن دستگاه، سیستم ثبت کارکرد آن، آغاز می‌شود، اما کیلومتر شمار خودروها، با حرکت کردن خودرو و ثبت مسافت، کار می‌کند. مهم‌ترین عامل مرتبط با کیلومتر شمار، تایرها و بخصوص تایرهای جلو است.با هر یک چرخش، مسافتی برابر با محیط تایر طی می‌شود. بر فرض محیط یک تایر دو متر باشد (اکثر تایرهای خودروی‌های سواری مرسوم، محیطی برابر با دو تا ۲.۵ متر دارند، البته ابعاد دقیق تایر، به رینگ و سایز لاستیک بستگی دارد)، پس از ۵۰ بار چرخش تایر، خودرو ۱۰۰ متر یا ۰.۱ کیلومتر مسافت را طی می‌کند؛ پس از ۵۰۰ بار چرخش تایر، مسافت طی شده بالغ بر یک کیلومتر خواهد بود. دستگاه کیلومترشمار، با ثبت چرخش‌های تایر، مسافت کلی طی شده را در قالب واحد کیلومتر، به راننده گزارش می‌دهد.

نحوه عملکرد کیلومتر شمار:

کیلومتر شمار یک جعبه دنده‌ی کوچک را که به سیستم چرخش اعداد مشخص شده در پنل فرمان متصل است، حرکت می‌دهد. با هر ۱۰ بار چرخش یک عدد در صفحه‌ی کیلومترشمار، اتصال مکانیکی موجود، عدد مجاور را یک خانه تغییر می‌دهد که این روند تا آخرین خانه از اعداد ادامه می‌یابد. ابتدایی‌ترین کیلومترشمارهای موجود تا ۶ رقم عدد به اضافه‌ی یک رقم اعشار را نمایش می‌دهند؛ بنابراین پس از نمایش رقم ۹۹۹,۹۹۹، دوباره صفر می‌شوند.اما امروزه، اکثر کیلومترشمارهای موجود، دیجیتالی هستند، که بنابراین خبری از اتصال مکانیکی و کابل هم محور نیست. به جای این موارد، یک سنسور و یک مدار الکتریکی وجود دارد. در سیستم‌های کیلومترشمار فعلی، معمولا یک پیکاپ مغناطیسی در مجاورت یک چرخ دنده در جعبه دنده (دستی یا خودکار) که جریان الکتریکی را القاء می‌کند، قرار دارد. این سیگنال از طریق سنسور به ECU یا ABS فرستاده می‌شود.ECU یا ABS این جریان را به ولتاژ مناسب برای استپر موتور (در کیلومترشمارهای مکانیکی) یا برد مدار چاپی (در کیلومترشمارهای دیجیتالی)، تبدیل می‌کند.

معرفی مختصر مزدا ۳ جدید

مزدا ۳ نسل دوم یک خودروی خانوادگی کوچک است که در سال ۲۰۰۸ توسط مزدا معرفی شد. طراحی مزدا ۳ نسل دوم توسط آقای Kunihiko Kurisu انجام شد. مزدا ۳ نسل دوم موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro-NCAP شده است. پلتفرم فورد C1 به مزدا ۳ نسل دوم هم به ارث رسیده است. نسل دوم مزدا ۳ اندکی از نسل قبلی سبکتر است. گروه بهمن مزدا ۳ نسل دوم را در سال ۱۳۸۹ با موتور ۲۰۰۰ و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک در بازار ایران عرضه کرد. خودروهایی مانند رنو مگان، کیا سراتو، MG6 و هیوندا الانترا از رقبای مزدا ۳ نسل دوم در ایران محسوب می شوند.

 

اشکالات احتمالی کیلومتر شمار :

  • از کار افتادن دور موتور

  •  از کار افتادن سرعت خودرو

  • از کار افتادن نمایشگر دیجیتالی

  • از کار افتادن  بخشی از بک لایت یا تمام بک لایت

  • از کار افتادن گیج بنزین

  • خاموشی کامل ،وصل نشدن دیاگ

  • نمایش ندادن دقیق پارامترها

  • و..

تعمیر صفحه کیلومتر مزدا ۳ جدید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *