تعمیر صفحه کیلومتر تویوتا فورچونر Fortuner

تعمیر صفحه کیلومتر تویوتا فورچونر Fortuner

تعمیر صفحه کیلومتر تویوتا فورچونر Fortuner ، تعمیر کیلومتر شمار ،بررسی قطعات تویوتا فورچونر ،تعمیر تخصصی انواع صفحه کیلومتر تویوتا هیوندای کیا بنز بی ام و پورشه هوندا در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

معرفی تویوتا فورچونر:

تویوتا فورچونر یک شاسی بلند سایز متوسط است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۵ ادامه پیدا کرد و پس از آن وارد نسل دوم خود شد. نسل اول فورچونر دو فیس لیفت را تجربه کرد؛ یک بار در سال ۲۰۰۸ که مدل فیس لیفت آن به بازار آمد و دوباره در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی شد.فورچونر با استفاده از پلتفرم تویوتا هایلوکس ساخته شده و اشتراکات زیادی میان این دو خودرو وجود دارد ولی تفاوت عمده این خودرو ها در مدل آنها می باشد که فورچونر در رده ی خودروهای SUV در سایز بزرگ می باشد و تویوتا هایلوکس از مدل خودروهای وانت می باشد. البته فورچونر از یک موتور ۴.۰ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد که قادر است ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند.این ماشین دارای  قابلیت آفرود بالا ، موتور پرقدرت ۶ سیلندر ، قیمت مناسب و استهلاک نسبتاً کم قطعات است.

صفحه کیلومتر شمار خودرو چیست؟

مسافت طی شده در هر خودرو، از طریق کیلومترشمار ثبت می‌شود که کارکرد کلی آن در پنل فرمان نمایش داده می‌شود.کارکرد کیلومتر شمار ماشین‌ آلات صنعتی، بر اساس ساعت است که به محض روشن شدن دستگاه، سیستم ثبت کارکرد آن، آغاز می‌شود، اما کیلومتر شمار خودروها، با حرکت کردن خودرو و ثبت مسافت کار می‌کند. مهم‌ترین عامل مرتبط با کیلومتر شمار، تایرها و بخصوص تایرهای جلو است.دستگاه کیلومترشمار، با ثبت چرخش‌های تایر، مسافت کلی طی شده را در قالب واحد کیلومتر، به راننده گزارش می‌دهد.

امروزه اکثر کیلومترشمارهای خودروها دیجیتالی هستند.در سیستم‌های کیلومترشمار فعلی، معمولا یک پیکاپ مغناطیسی در مجاورت یک چرخ دنده در روی چرخ و یا در جعبه دنده (دستی یا خودکار) که جریان الکتریکی را القاء می‌کند، قرار دارد. این سیگنال از طریق سنسور به ای بی اس و یا کیلومتر شمار و یا ECU فرستاده می‌شود. کیلومتر شمار در نهایت یک ولتاژ متناسب برای استپر موتور (در کیلومترشمارهای مکانیکی) یا برد مدار چاپی (در کیلومترشمارهای دیجیتالی)، تبدیل می‌کند.

 

 

از مشکلات عمده صفحه کیلومتر فورچونر:

  • از کار افتادن دور موتور

  • خرابی سنسور سرعت

  • عدم کارکرد نمایشگر دیجیتالی

  • از کار افتادن گیج بنزین

  • خاموشی کامل ،وصل نشدن دیاگ

  • نمایش ندادن دقیق پارامترها

 

 

مشخصات فنی فورچونر:

موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه
حجم موتور ۳۹۵۶ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت ۲۳۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۷۶ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۵ دنده اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت

تعمیر صفحه کیلومتر تویوتا فورچونر Fortuner

Fortuner

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *