تعمیر دستگاه های کالیبراسیون و اندازه گیری

تعمیر دستگاه های کالیبراسیون و اندازه گیری:

تعمیر دستگاه های کالیبراسیون– تعمیر تخصصصی انواع کالیبراتور های صنعتی – تعمیر برد الکترونیکی دستگا ه های کالیبراسیون ابزار دقیق در دیجی برد

کالیبراسیون چیست؟

کالیبراسیون یک فرایند اندازه گیری می باشد که هدف اطمینان از صحت تجهیزات می باشد.در واقع کالیبراسیون خطا ها وعدم قطعیت در فرایند های  اندازه گیری را تا حد معینی کنترل  مینماید.

تعمیر و عیب یابی انواع دستگا های کالیبراسیون در مجموعه فنی و مهندسی دیجی برد با نظارت کارشناسان زبده طبق آخرین تکنولوژی انجام می پذیرد.

انواع دستگاه های کالیبراسیون:

کالیبراتور مکانیکی : دراین نوع تغییرات جزیی یک شی مکانیکی  که به دلیل خرابی یا هرنوع  نقص فنی تشخیص و کنترل می شود.

کالیبراتور فشاری: فشار خروجی دستگاه مورد نظر با دستگاه استاندارد اندازه گیری فشار مقایسه میشود.

کالیبراتور جریان سنج : که جریان دستگاه در حال کار را با دستگاه استاندارد جریان تحت شرایط محیطی مشابه وجریان سنج مطابق با استانداردها تنظیم و مقایسه می شوند.

کالیبراسیون الکتریکی: یک فرایند اندازه گیری جهت بررسی وتنظیم  پارامتر های الکتریکی در نظر گرفته می شود.

کالیبراتور  دما: مقایسه  سنسور های دمایی کالیبره یا غوطه ور شدن داخل سیالی که دمای مشخصی  در نقاط ثابتی نظیر نقطه جوش ، نقطه ذوب،نقاط سه گانه و…. دارند.

کالیبراتور  حلقه: در واقع یک کالیبراتور الکتریکی است یک عایق حلقه ای شکل را مورد آزمایش قرار می دهد در تهویه کننده ولتاژ ورودی یک نوع سیگنال الکتریکی را به نوع دیگری تبدیل می نماید که جهت اتوماسیون وکنترل فرایند کالیبراسیون  دریک سیکل به کار می روند که بیشتر در موارد صنعتی به کار می روند .

کالیبراتور حلفه معمولا ولتاژ را گرفته و آن را به خروجی استاندارد در بازه ۴ تا ۲۰میلی آمپر تبدیل می نماید در واقع ۴ میلی آمپر به عنوان محدوده صفر در نظر گرفته می شود.

از مزایا ی این نوع دستگاه کالیبراسیون اندازه گیری جریان در دستگاه های بدون منبع تغذیه و نویز بسیار کم در فواصل زیاد می باشد.حلقه جریان آنالوگ، یک شماتیک  الکترونیکی از  منبع و گیرنده جریان میباشد که به دلیل راه اندازی و نصب آسان در صنعت به فراوانی کاربرد دارد. در این نوع دستگاه های کالیبراسیون سنسور های جریان توان خود را متناسب با ویژگی مکانیکی اندازه گیری می شوند.

 

 

مشکلات دستگاه های کالیبراسیون:

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه دچار خطای اندازه گیری شده است

  • هنگام روشن شدن دستگاه اروری می دهد

  • صفحه نمایش دستگاه از کار افتاده است

  • گزارش گیری دستگاه به مشکل خورده است

  • کالیبره اتوماتیک دستگاه ناتمام می ماند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *