تعمیر دستگاه رنگرزی پارچه

تعمیر دستگاه رنگرزی پارچه

تعمیر دستگاه رنگرزی پارچه تعمیر دستگاه چاپ حریر و پارچه تعمیر کنترلر Setex 737XL در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد.

رنگرزی نخ و پارچه

راه‌های بسیاری برای رنگ آمیزی مواد نساجی وجود دارد. در بیشتر فرآیندهای رنگرزی، آب با رنگ و دیگر مواد افزودنی ترکیب می‌شود تا رنگی که برای پارچه نیاز است آماده شود. در این پروسه ممکن است رنگ به صورت خمیر فشرده شده روی پارچه قرار بگیرد یا می‌تواند پارچه در محلولی از رنگ غوطه‌ور شود. مهم‌ترین مسئله بعد از رنگ کردن پارچه این است که هنگامی که پارچه‌ شسته می‌شود رنگ آن باقی می‌ماند.

چرا برای انجام رنگرزی راه‌های مختلف و رنگ‌ها مختلف وجود دارد؟ دلیل این موضوع این است که هیچ رنگی نیست که روی پارچه‌هایی با الیاف طبیعی و پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی به طور یکسان اثر بگذارد. فرآیندهای مختلف رنگ و رنگرزی در مواد مختلف باید به بهترین شکل عمل کنند. برای مثال بعضی پارچه‌ها مانند پلی استر برای رنگ گرفتن به فضایی با دمای بیشتر از ۱۰۰ درجه نیاز دارند. به همین دلیل است که روش‌های رنگرزی باید با هم متفاوت باشند.

 

دستگاه چاپ پارچه

چاپ دیجیتال بر روی پارچه با جوهر افشان رنگ های مختلف بر روی پارچه صورت می گیرد.
برای درج طرح های کوچک بر روی پوشاک اعم از تیشرت ها، لباس های زنانه، پوشاک تبلیغاتی یا درج طرح های بزرگ از این روش (چاپ دیجیتال) با نام اختصاری DGT  استفاده می شود.
به دلیل ارتباط بصری بیشتر، تمایل زیادی به تبلیغات و چاپ نام تجاری شرکت ها روی مواد پلی استری دیده می شود. شایان ذکر است که این مواد پلی استری، شامل پرچم ها، بنرها، علامت ها، و طرح های گرافیکی کوچک می باشد.

چاپ دیجیتال پارچه

در چاپ روی پارچه به صورت چاپ دیجیتال همان طور که از نامش مشخص است تمام فرایند رنگرزی از صفر تا صد به صورت اتوماتیکی به انجام می رسد. دستگاه های پیشرفته پس از این که برنامه و طرح مد نظر به آنها داده می شود دقیق ترین و ظریف ترین نقش ها را بر روی پارچه به صورت چاپ دیجیتال به نمایش می گذارد. به لطف این فناوری جدید و پیشرفته شما شاهد رنگ بندی میلیونی بر روی کار مورد نظر خود خواهید بود. تمام کار این دستگاه به صورت رایانه ای به انجام میرسد؛ یعنی کافی است طرح و رنگ مد نظر به دستگاه داده شود تا پارچه رنگ شده و خشک شده در اختیار شما قرار داده شود. رنگ های چشم نواز چشم هر بیننده ای را خیره نگه می دارد. چاپ روی پارچه و چاپ دیجیتال دارای قابلیت های بی شمار است که سهولت در کار را برای شما فراهم می سازد. قیمت چاپ پارچه و انواع چاپ پارچه از جمله مواردی است که هر مشتری نیاز دارد از آن آگاه باشد.

انواع چاپ پارچه

چاپ پارچه به صورت چاپ دیجیتال عموما به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم می شود. در روش سنتی تمام فرآیند رنگرزی به صورت دستی صورت می گرفت. امروزه شاهد چاپ بر روی پارچه به صورت مدرن و تمام اتوماتیکی هستیم. چاپ قالبی روشی سنتی است که طرح بر روی چوب تراشیده و با رنگ به روی پارچه طرح منتقل می شد. چاپ روی پارچه به صورت چاپ دیجیتال از روش های مدرن چاپ روی پارچه به شمار می رود. دانستن قیمت چاپ پارچه و انواع چاپ پارچه سبب می شود شما به راحتی بهترین تصمیم را بگیرید.

چاپ پارچه در انواع مختلفی طبقه بندی می شود:
چاپ مستقیم – چاپ مقاوم – چاپ رنگدانه ای – چاپ دی اکتیو – چاپ اسیدی – چاپ پراکنده – چاپ تبلیغاتی

چاپ دیجیتال بر پارچه ، اقسام گوناگونی دارد که عبارتند از:

۱- چاپگرهایی با ظرفیت رنگ کم- سابلیمیشن به طور مثال ( ATP colour, Roland, D-gen, Mimaki Mouth )
۲- چاپگرهایی با فرمت بزرگ با ظرفیت متوسط (به طور مثال Atexco, ATP colour, Roland, Durst, Vutek   و سیسیتم های چاپ Hollanders)
۳- چاپگرهای صنعتی با ظرفیت بالا (به طور مثال Atexco, Reggiani, Ms, Osiris, Stork, Konica, Minoltam, Zimmer )

 

اشکالات احتمالی دستگاه رنگرزی پارچه

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه با PLC ارتباط نمی گیرد

  • دستگاه اروری دارد

  • نمایشگر دستگاه خاموش شده

  • کنترلر دستگاه بالا نمی آید

  • و…

 

تعمیر دستگاه رنگرزی پارچه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *