تعمیر دستگاه ترموسایکلر Thermocycler

تعمیر دستگاه ترموسایکلر Thermocycler

تعمیر دستگاه ترموسایکلر Thermocyclers – تعمیر برد الکترونیکی دستگاه آزمایشگاهی Thermal cycler  جهت کاشت و تکثیر DNA در کلینیک تخصصی Digi-board

معرفی دستگاه ترمو سایکلر

دستگاه ترموسایکلر Thermocycler یا سیکلر حرارتی thermal cyclerجهت تقویت نمونه های DNA و RNA توسط واکنش های زنجیری پلیمر مورد استفاده قرار می گیرند.

سیکلر های حرارتی اولیه به وسیله چندین حمام آب در دمای ثابت نگه داری می شدند که نمونه ها با بازوی رباتیک بین حمام ها جا به جا می شدند. از آنجا که آنزیم ها در هر مرحله فرایند گرمایش  ازبین می رفتند آنزیم های جدید در هر چرخه توسط pipettor اضافه می شدند.

thermal cycler یک تجهیز آزمایشگاهی دمای نمونه های آزمایش طی یک برنامه از پیش تعیین شده افزایش یا کاهش می دهد و امکان denaturation و باز پخت نمونه ها را فراهم می کند.

Thermocyclers یکی از عناصر حیاتی در تحقیقات علوم زیستی هستند که در زیست شناسی مولکولی برای شبیه سازی ، تولید کاوشگر ، تعیین کمیت DNA و …. به کار می روند.

یکی از ویژگی های یک سیکلر حرارتی کنترل دما برای تسهیل و بهینه سازی بازپخت پرایمر در PCR است . همچنین این دستگاه می تواند توان عملیاتی و ادغام با اتوماسیون های مختلف را بهبود بخشد.

با کیفیت ترین سیکلر حرارتی دارای بلوک های نقره ای هستند که تغییرات دمایی سریع را ایجاد می کنند و درعین حال دمای ثابتی را در کل بلوک ایجاد می کند. برخی از سیکلر های حرارتی دارای چندین بلوک هستند که امکان انجام چندین واکنش PCR را به طور همزمان فراهم می کند.

 

thermal cycler امروزه در بسیاری از بیماری های ژنتیکی و تعیین جنسیت جنین بیش از تولد نقش بسزایی دارد که اکثر آزمایشگاه ها به این دستگاه تجهیز شده است.

کاشت DNA به روش PCR

PCR واکنش زنجیره ای پلیمر در سال ۱۹۸۳ توسط شیمیدان آمریکایی Kary Mullis توسعه یافت که امروزه به عنوان یک ابزار رایج در آزمایشگاه های بیولوژیکی و پزشکی به کار می رود.

برای تکثیر DNA به روش PCR ابتدا نمونه آزمایشگاهی حرارت داده می شود تا DNA به دو بخش تک رشته ای تقسیم شود سپس آنزیمی دو رشته جدید را با استفاده از رشته های اصلی DNA به عنوان الگو سنتز می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *