تعمیر دستگاه الکترولیت یون آنالایزر

تعمیر دستگاه الکترولیت یون آنالایزر

تعمیر دستگاه الکترولیت یون آنالایزر- تعمیر تخصصی برد الکترونیکی دستگاه Electrolyte Analyzer- تعمیر دستگاه الکترولیت مدل BIOLYTE 2000- آنالیز الکترولیتی یک عامل کلیدی و در تشخیص و درمان بیماری می باشد .

نقش الکترولیت در بدن

الکترولیت به زبان ساده ، اتم های تشکیل دهنده نمک های مایع در بدن است که به صورت یون های دارای بار مثبت (کاتیون ) یا بار منفی (آنیون ) می باشد . در علم پزشکی چهار نوع الکترولیت سدیم ، پتاسیم ، کلرید و دی اکسید کربن بسیار مهم هستند.

الکترولیت ، در حفظ عملکرد بدن مانند تنظیم PH ، عملکرد قلب ، سایر عضلات و مشارکت در فرایند های آنزیمی نقش موثری را ایفا می کند . عدم تعادل الکترولیتی بیماری هایی نظیر نارسایی کلیوی و دیابت و… را به همراه دارد.

دستگاه آنالایزر الکترولیت

دستگاه آنالایزر الکترولیت به عنوان یک تجهیز در صنعت پزشکی ، با اندازه گیری الکترولیت های سرم ، پلاسما و ادرار در تشخیص و درمان بیمار به کار گرفته می شود.

در این دستگاه شش نوع الکترود سدیم ، پتاسیم ، کلرید ، کلسیم یونیزه ، لیتیوم و الکترود مرجع مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده دستگاه آنالایزر الکترولیت شامل : ماژول الکترود electrode module ، پمپ peristaltic ، پروب نمونه sample probe و… می باشد. در سیستم های خودکار دستگاه آنالایزر الکترولیت مجهز به منوی تست کامل و توان عملیاتی بالا است.

معرفی دستگاه آنالایزر الکترولیت مدل BIOLYTE2000

آنالایزر BIOLYTE2000 ، جهت تشخیص آزمایشگاهی توسط متخصصان مراقبت های بهداشت در تعیین پایین بودن سدیم ، پتاسیم ، کلرید در نمونه خون مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه یک آنالایزر سه پارامتری است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و دقت بالایی دارد. یکی از قابلیت های این دستگاه ثبت ۴۵۰ نمونه در حافظه خود می باشد.

 اجزای اصلی دستگاه شامل : لوله و کنترل کننده جریان جهت فرایند آسپیراسیون مایعات ، حامل الکترود برای تجزیه و تحلیل و چندین دستگاه ارتباطی برای دریافت و نمایش اطلاعات است.

 

BIOLYTE 2000 طیف گسترده ای از نمونه هایی نظیر خون ، ادرار ، پلاسما و حتی معرف های همودیالیز را مورد بررسی و آزمایش قرار می دهد. در جدول به برخی از ویژگی های این آنالایزر اشاره شده است.

             نوع نمونه مورد آزمایش

سرم ، پلاسما ، خون کامل ، دیالیز، CSF

اندازه نمونه

۱۵۰میکرو لیتر خون ، ۱۵۰ میکرولیتر ادرار

زمان تحلیل

۴۹ ثانیه

مدیریت داده

ذخیره نمونه ۴۵۰ بیمار

تنظیم خودکار

دارد

شرایط محیطی

۱۵-۴۰ درجه سانتی گراد

وزن دستگاه

۱۲ کیلوگرم

قدرت

۱۰۰-۲۰۰ ولت ، ۶۰-۵۰ هرتز ، ۰.۶ آمپر

۲۰۰-۲۴۰ ولت ، ۵۰-۶۰ هرتز ، ۰.۳۵ آمپر

اندازه

۴۱ سانتی متر ارتفاع و ۲۷ سانتی متر عرض

خروجی

نمایشگر LCD با نور زمینه ۴۰ کاراکتر در ۴ خط

 

مشکلات دستگاه الکترولیت یون آنالایزر

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه خطای اندازه گیری دارد

  • کیبورد دستگاه کار نمی کند

  • نمایشگر دستگاه مشکل دارد

  • یکی از درگاه های ارتباطی دستگاه کار نمی کند

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *