تعمیر دستگاه اسکن عمق آب ماهی یاب Lowrance

تعمیر دستگاه اسکن عمق آب ماهی یاب Lowrance

تعمیر دستگاه اسکن عمق آب ماهی یاب Lowrance آمریکا تعمیر کلیه دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته دریایی تعمیرات تخصصی انواع بردهای الکترونیکی خاص و ارزشمند در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد.

ماهی یاب چیست و چگونه کار می کند؟ اطلاعاتی درباره خرید دستگاه فیش فایندر

ماهی یاب یا فیش فایندر (Fish Finder) دستگاهی است که توسط ماهیگیران برای یافتن موقعیت مکانی در داخل آب استفاده می شود. ماهی یاب ها بر اساس فناوری SONAR (محدوده یابی و مسیریابی صوت) کار می کند. دستگاه ماهی یاب در فرآیند کاری ماهیگیران نقش بسیار مهمی را امروزه ایفا می کند، حتی برای افرادی که به ماهیگیری به چشم یک تفریح نگاه می کنند.

SONAR کوتاه شده عبارت SOund Navigation And Ranging مسیریابی و محدوده یابی صوت و نام روشی است که از انتشار صوت (معمولا زیر آب) برای مسیریابی استفاده می کند. این فناوری از ارسال موج صوتی و دریافت بازتاب آن برای شناسایی اجسام رو یا داخل آب استفاده می کند.

ماهی یاب چیست؟

ماهی یاب موقعیت مکانی یک ماهی را در یک نمایشگر دیجیتالی که ممکن است از نوع LCD یا CRT باشد نمایش می دهد. فناوری ماهی یاب در ابتدا در دهه ۹۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون پیشرفت های چشمگیری داشته است. در ماهی یاب های امروزی فناوری های دیگری هم به کار گرفته می شود از جمله GPS، رادار و قطب نما الکترونیکی که کاربرد دستگاه را بیشتر از قبل  کرده است. بنابراین همانطور که مشخص است پایه و اساس کاری یک فیش فایندر سیستم سونار موجود در آن است و با استفاده از اطلاعاتی بدست آمده از سونار محاسبات توسط دستگاه فیش فایندر برای مشخص سازی این که اجسام داخل آب کدام ماهی هستند و کدام اجسام دیگری مانند سنگ، توسط دستگاه فیش فایندر مشخص می شود.

ماهی یاب چگونه کار می کند؟

یک فرستنده در کشتی واقع شده است که سیگنال هایی را بصورت موج به سمت آب دریا ارسال می کند. سیستم SONAR جنبه های مختلف بازگشت موج را از موج فرستاده شده می گیرد و به فرستنده می فرستد. موج های بازگشتی ثبت می شوند و سیگنالی به صفحه نمایش فرستاده می شود. برای اطمینان از این که سیگنال دریافت شده سیگنال اشتباهی نیست، موج هایی که بعد از بازتاب از ماهی ها دریافت می شوند نسبت به موج هایی که از برخورد به سنگ ها بازتاب شده اند متفاوت خواهند بود و به همین ترتیب با هم مقایسه می شوند.

 

 

اسکن عمق

 

مشکلات دستگاه های اسکن عمق آب

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه هنگ می کند و یا بالا نمی آید

  • سونار توسط دستگاه شناسایی نمی شود

  • تصاویر ترسیم شده درست نمی باشد

  • GPS دستگاه کار نمی کند

  • حافظه دستگاه پاک می شود

  • دستگاه ارور می دهد

  • و…

تعمیر دستگاه اسکن عمق آب ماهی یاب Lowrance و کلیه تجهیزات صنعتی و دریایی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *