تعمیر ترمز دستی برقی یونیت EPB خودرو هیوندای

تعمیر ترمز دستی برقی یونیت EPB خودرو هیوندای

تعمیر ترمز دستی برقی یونیت EPB خودرو هیوندای

ترمز دستی برقی Electric park brakes EPB

ترمز دستی برقی از اوایل قرن ۲۱ برای نخستین بار بر روی آئودی A8 استفاده شد  و  این تکنولوژی گسترش  یافت و ابتدا بر روی دیگر محصولات آئودی تا سال ۲۰۰۹ استفاده گردید

اکنون اکثریت تولید کنندگان ماشین مانند هوندا ، جگوار ، فولکس واگن و کارخانجات ماشین سازی زیر مجموعه اش ، کیا ، هیوندای و …از سیستم ترمز دستی الکترونیکی بر روی ماشین های خود بهره میبرند . در سیستم ترمز دستی مکانیکی که در بعضی ماشین ها به صورت اهرم دستی است و در بعضی دیگر به صورت اهرم پایی میباشد یک کابل را که به لنت های عقب متصل است درگیر میکند اما در سیستم ترمز الکترونیکی عملکرد متفاوت است و  دو نوع سیستم ترمز دستی الکترونیکی داریم که در ادامه آن را برای شما شرح میدهیم . نوع اول ترمز دستی الکترونیکی مانند نوع مکانیکی دارای کابل است اما با این تفاوت که وقتی راننده دکمه ترمز دستی الکترونیکی را فشار میدهد یک یا دو موتور برقی کار دست راننده را انجام میدهد و کابل  را میکشد و لنت های عقب را درگیر میکند .

در ماشین هایی که این نوع ترمز دستی الکترونیکی را دارا میباشند یک چیپ الکترونیکی وجود دارد که شروع حرکت ماشین در سر بالایی را کنترل میکند که این سیستم را  به اختصار HSA مینامند . در نوع دوم سیستم ترمز دستی برقی هیچ نوع کابلی وجود ندارد و ترمز دستی توسط موتور های برقی جاسازی شده در کالیپر ترمز عقب عمل درگیر کردن ترمز دستی را به صورت الکترونیکی انجام میدهد . اغلب در این سیستم در ماشین های اتوماتیک زمانی که گیربکس را در حالت D یا حرکت قرار میدهید ترمز دستی به صورت خودکار غیر فعال میگردد و آزاد می شود.بنابراین اگر راننده فراموش کند که دستی را آزاد کند،خودرو به صورت اتوماتیک ترمز را آزاد می کند.

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

مشکلات رایج در سیستم های ترمز دستی برقی

مشکلاتی که بیشتر در تعمیر ترمز دستی برقی یونیت EPB دیده شده.

  • یکی از موتورهای ترمز دستی برقی عمل نمی کند.

  • هر دو موتور ترمز دستی چپ و راست عمل نمی کند.

  • موتورها فقط در یک جهت عمل میکند(دستی آزاد نمی شود. دستی فقط فعال می شود)

  • مشکل در بخش کلید فعال سازی ترمز دستی

تعمیر ترمز دستی برقی یونیت EPB خودرو هیوندای

مشخصات فنی ترمز دستی برقی یونیت EPB خودرو هیوندای

۵۹۷۹۰-۳V500

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *