تعمیر تجهیزات پزشکی دستگاه کویتیشن لاغری

تعمیر دستگاه کویتیشن لاغری  تجهیزات پزشکی

این روزها دستگاه‌هایی پا به عرصه گذاشته‌اند که واردکنندگان و سازندگان آن‌ها ادعا می‌کنند، این دستگاه‌ها بدون هیچ درد، عمل جراحی و یا حتی عارضه‌ای باعث لاغری می‌شوند. به صورت اختصار سعی داریم یکی از این دستگاه‌ها، با عنوان کویتیشن( cavitation ) را معرفی نماییم.

 

دستگاه‌های لاغری موضعی که به منظور کاهش چربی در نقاط خاصی از بدن استفاده می‌شوند. با عناوین متفاوتی این روزها در کلینیک‌ها لاغری، مجموعه‌های ورزشی و حتی مراکز غیرمجاز مشاهده می‌شوند؛ این ها عبارتند از:

۱. دستگاه کویتیشن

۲. دستگاه آر اف

۳. دستگاه کرایولیپولیز

۴. LPG  و سایر دستگاه‌ها

هر یک از این دستگاه‌ها کارکرد مربوط به خود را دارد و با مکانیسم متفاوتی باعث کاهش چربی در نقاط خاصی از بدن می‌شوند. در این مقاله سعی می‌کنیم تا کارکرد و عوارض دستگاه کویتیشن را برای شما تشریح کنیم.

 

مکانیسم دستگاه کویتیشن

دستگاه کویتیشن با تولید امواج اولتراسونیک که فرکانس پایین و شدت بالایی دارند، در بافت چربی لرزش ایجاد می‌نماید و با ایجاد فشار در این بافت حباب‌هایی در بین سلول‌های چربی ایجاد می‌کند. فشار ناشی از حباب‌های ایجاد شده و نیز لرزش، باعث پاره شدن غشای سلول‌های چربی شده و نهایتاً منجر می‌شود که چربی آزاد شده از سلول‌های چربی وارد رگ‌های لنفاوی و نهایتاً عروق خونی شوند. بافت چربی در مقابل لرزش ایجادشده از طریق دستگاه نمی‌تواند مقاومت کند و متلاشی می‌شود. این امواج اثرات کمتری بر بافت عروقی، سیستم عصبی و ماهیچه‌ها دارند؛ ولی بی تأثیر بر این بافت‌ها نیز نمی‌باشند.
در بعضی از مدلها پراپ های دیگری وجود دارد که با ایجاد مکش و سرد و گرم کردن منظم باعث آب شدن چربی ها میشوند.

مشکلات رایج این دستگاه ها

خرابی در ال سی دی LCD و یا تاچ دستگاه
سرد یا گرم نکردن و یا وکیوم ضعیف
ایجاد مشکل در سیستم گردش آب خنک کننده
قطعی سیم و سرسیمهای پراپ ها
مشکل در کریستال های آلتراسونیک
مشکل در بخش پاور دستگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *