تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک General Electric

تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک General Electric

تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک General Electric-  تعمیر برد الکترونیکی انواع یخچال جنرال الکتریک ، بوش ، سامسونگ در دیجی برد

برای تازه نگه داشتن مواد غذایی با دمای محیط اطراف ثابت بماند تا سرعت تولید باکتری های مضر کاهش پیدا کند بدین منظور یخچال ابداع شد سیستم عملکرد یخچال به صورتی است که گرما را از مواد غذایی دریافت می نماید به همین دلیل  اگر به لوله های مارپیچ پشت یخچال  دست بزنید احساس گرما می کنید.

اجزای تشکیل دهنده یخچال

کمپرسور، اواپراتور ، لوله مویینی ، کندانسور و ترموستات می باشد که هر کدام وظیفه مشخصی را بر عهده دارند که کنار یکدیگر وظیفه گرفتن گرما از مواد غذایی را بر عهده دارند.

کمپرسور  مبرد را به سراسر سیستم به گردش در می آورد درواقع مشابه قلب که وظیفه پمپ کردن خون را در سراسر بدن بر عهده دارد و با تراکم سازی مایع مبرد آن را داغ می کند .ترموستات با روشن و خاموش نمودن کمپرسور فرایند خنک سازی را کنترل می نماید .

قطعه کندانسور در پشت یخچال قرار دارد در داخل کمپرسور مایع  مبرد خنک می شود و پدیده فیزیکی میعان رخ می دهد یعنی از حالت گاز به حالت مایع تغییر فاز می دهد. اواپراتور هم داخل یخچال قرار می گیرد زمانی که مبرد تبخیر می شود از مایع به گاز تبدیل می شود محیط اطراف را خنک نگه می دارد.

لوله مویینی یک لوله بسیار نازک می باشد که به عنوان دستگاه انبساط ایفای نقش می نماید . مبرد از طریق لوله مویین به داخل سیستم به گردش در می آید و به محیط اواپراتور دارای فشار کمی است اسپری می شود.

نحوه عملکرد یخچال

یخچال  با فرایند فیزیکی تبخیر مبرد را از مایع به گاز تغیر حالت می دهند برای درک بهتر ساز و کار یخچال یک قطره الکل را روی دست خود بریزید الکل از آنجا که بسیار فرار است میل به تبخیر شدن دارد بنابراین گرمایی را از پوست دست شما دریافت کرده و تبخیر می شود به همین دلیل ناحیه مورد آزمایش احساس خنکی می کنید.

برای شروع فرایند لوله مویینی با کاهش فشار وارد بر مبرد سبب تبخیر مایع می گردد سپس کمپرسور وارد عمل می شود و با فشرده کردن گاز دما و فشار را افزایش می دهد و دوباره گاز به مایع تبدیل می شود و وارد اپراتور می شود و سیکل ترمودینامیکی تکرار می شود.

یخچال جنرال الکتریک

کارخانه جنرال الکتریک یک شرکت چند ملیتی که در ایالت نیویورک تاسیس شد که با عرضه محصولات انرژی تجدیدپذیر  ، نیرو … به یک برند نام آشنا تبدیل شد. جنرال الکتریک یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و به طور کلی لوازم خانگی الکترونیکی هم تولید و به بازار عرضه می نماید.

مشکلات معمول برد یخچال های جنرال الکتریک

  • یخچال خاموش شده

  • کمپرسور روشن نمی شود

  • چراغ ها روشن نمی شوند

  • فن های یخچال از کار افتاده اند

  • المنت یخ زدا کار نمی کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *