تعمیر ای سی یو ECU هوندا آکورد

تعمیر ای سی یو ECU هوندا آکورد

تعمیر ای سی یو ECU هوندا آکورد. تعمیر تخصصی ایسو ECU ای سی یو انواع بنز بی ام و پورشه لکسوس هیوندای هوندا کیا تویوتا در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

بررسی هوندا آکورد

هوندا آکورد به عنوان یکی از بهترین و باکیفیت ترین سدان های نیمه لوکس بازار جهانی شناخته می شود که به صورت محدود تا سال ٢٠١۶ به بازار ایران وارد شد.
این خودرو به خاطر کیفیت مثال زدنی و طراحی و فناوری همیشه مورد توجه بازارهای مختلف دنیا ازجمله آمریکای شمالی قرار گرفته است.

نسخه پایه هوندای آکورد که در ایران موجود می باشد به یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با توان ۱۸۵ اسب بخار در دور موتور ۶۴۰۰ و گشتاور ۱۸۱ پوند فوت در موتور ۴ هزار مجهز می باشد. این موتور در کنار یک جعبه دنده شش سرعته دستی و یا خودکار قرار می گیرد و مصرف سوخت آن ۱۰.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

ای سی یو ( ECU )  چیست؟

با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیل‌های امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل به وجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد.

ECUمخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و این سیستم همچنین به عنوان یک هدایت کننده در این ماشین ها و همچنین به عنوان مغز آنها شناخته می شود .
امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد .همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری ، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد .
ای سی یو ECU در دنیای مدرن خودروها نقش مهمی را بر عهده دارد ؛ و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ای سی یو ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد ، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.

مشخصات فنی هوندا آکورد

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۲۳۵۶ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۸۵اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در ۳۹۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده CVT  پنج سرعته اتومات
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت

مشکلات ای سی یو ECU هوندا آکورد

  • مشکل پاشش انژکتور

  • مشکل جرقه زنی یک یا چند سیلندر

  • مشکل روشن نشدن خودرو

  • مشکل یکسره شدن یا روشن نشدن پمپ بنزین

  • مشکل چراغ چک

  • مشکل کولر

  • مشکل رله ایسیو ECU

  • مشکل در دریچه یا پدال گاز

  • مشکل در فن دور تند و کند

 

مشخصات ایسیو ECU هوندا آکورد

۳۷۸۲۰-۵B2-Y64

تعمیر ای سی یو ECU هوندا آکورد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *