تعمیر اینورتر خودرو هیوندای هیبرید

تعمیر اینورتر خودرو هیوندای هیبرید

تعمیر اینورتر خودرو هیوندای هیبرید ۲۰۱۷. تعمیر تخصصی یونیت های الکترونیکی خودروهای هیبرید.تعمیر سیستم مدیریت باتری هیبرید تعمیر کولرهای برقی خودروهای هیبرید.

اینورتر هیبریدی چیست

امروزه کلمه هایبرید را زیاد می شنویم :”هیوندای اتومبیل  هیبریدی خود را روانه بازار کرد ” و یا “طرح های توسعه خودروهای هیبرید در دستور کار کمپانی های مختلف قرار گرفت” و … از جمله خبرهایی است که روزانه با آنها برخورد می کنیم.

ولی کلمه هایبرید خود به چه معناست

کلمه هایبرید اصلاحات به معنای” ترکیبی” به کار برده می شود البته بیشتر برای ترکیب نمودن مواردی که با هم سازگاری دارند مثلا ترکیب اشکال انرژی در اتومبیل بدین معنی که انرژی الکتریکی و انرژی حاصل از سوخت بنزین به فراهم نمودن توان لازم موتور اتومبیل با یکدیگر ترکیب می شوند .

خودروی هیبریدی چیست؟

خودروی هیبریدی سیستمی است که یک موتور بنزینی معمولی، یک موتور الکتریکی و یک باتری را به‌طور همزمان در خود جای‌داده است. گاهی به آن خودوری برقی دوگانه (Hybrid electric vehicle, HEV) یا خودروی سبز هم گفته می‌شود.

موتور الکتریکی هنگامی‌که به‌آرامی در حال چرخش است، قدرت زیادی را تولید می‌کند. یک موتور بنزینی بیشترین قدرت خود را هنگام آغاز چرخش سریعش به‌دست می‌آورد.

خودروی هیبریدی به دلیل بهره‌وری بیشتری که نسبت به خودروی معمولی دارد، بنزین کمتری مصرف می‌کند و به محیط‌زیست لطمه کمتری وارد می‌کند. در‌واقع، یک معامله برد-برد است.یک خودروی کاملا الکتریکی از خودروی هیبریدی هم کارآمدتر است. چون کارایی موتورهای الکتریکی ۳-۴ برابر بیشتر از موتورهای بنزینی است.

 

 

انواع خودروهای هیبریدی

سه نوع خودروی هیبریدی وجود دارد: موازی، سری و پلاگینی.

هیبرید موازی

در یک هیبرید موازی (Parallel hybrid)، دو موتور بنزینی و الکتریکی با‌هم کار می‌کنند و باعث حرکت خودرو می‌شوند.

در این سیستم، هر دو موتور تقریبا همیشه روشن هستند. اما زمانی که خودرو نیازی به موتور الکتریکی ندارد مثلا در یک سراشیبی در حال حرکت است، موتور الکتریکی به یک ژنراتور (Generator) یا مولد برق، تبدیل می‌شود و نیرو را به باتری‌ها برمی‌گرداند.

هیبرید سری

در یک هیبرید سری (Series hybrid)، موتور الکتریکی تمام‌کارها را انجام می‌دهد.

حضور موتور بنزینی در این سیستم، فقط برای شارژ کردن باتری است و معمولا به‌طور مستقیم، به سیستم انتقال قدرت متصل نمی‌شود.

هیبریدهای پلاگینی

در هیبریدهای پلاگینی (Plug-in hybrids)، باتری‌های بزرگ‌تری به سیستم اضافه شدند.

اینورتر یا کنترل کننده های دور موتور

درایو یا کانورتر فرکانس و یا کنترل کننده ( اینورتر ) دور موتور خودرو برای تنظیم دور الکتروموتورهای:” DC یا Ac استفاده میگردد. درایوها وظیفه “کنترل دور موتور” را بر عهده دارند. درایوها قادرند دور موتور خودرو را از صفر تا چندین برابر دور نامی موتور و بطور پیوسته تغییر دهند.

تنظیم دور موتور خودرو ، در کاربردهای زیادی منجر به صرفه جوئی انرژی هم میگردد.

درایو ها می توانند موتور را بطور نرم و کاملا کنترل شده استارت و استپ نمایند. زمان استارت و استپ را میتوان بدقت تنظیم نمود. این زمانها میتوانند کسری از ثانیه و یا صدها دقیقه باشد. توانائی درایو در استارت و استپ نرم موجب کاهش قابل ملاحظه تنشهای مکانیکی در کوپلینگها و سایر ادوات دوار میگردد.

سوناتا هیبرید چگونه کار میکند

باتری های ولتاژ  بالا  که در صندوق عقب این خودرو تعبیه شده ولتاژ حدودا ۳۰۰ ولت را به اینورتر موتور الکترونیکی این خودرو تحویل میدهد.اینورتر عمل چرخش موتور و به حرکت در اوردن خودرو را انجام می دهد و زمانی که باتری نیاز به شارژ داشته باشد  نیرو را از موتور بنزینی یا از چرخها گرفته و به ولتاژ لازم تبدیل می کند.

 

مشکلات معمول اینورتر سوناتا:

  • ارور در سیستم HPCU

  • خطا در سیستم شارژینگ پمپ اینورتر

  • خطا در جریان دهی به موتور

  • خطا در جریان کشی از باتری ها

  • خطای اتصال کوتاه

  • مشکل در روشن نشدن خودرو

  • خطا درسیستم درایو موتور

  • مشکل در شارژ باتری ها

  • مشکل در زمان سویچ کردن از روی برق به بنزین و بلعکس

تعمیر اینورتر خودرو هیوندای هیبرید

شماره فنی اینورتر هیوندای هیبرید:۳۶۶۰۰۲b201

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *