تعمیر ایسیو ECU هوو سنگین

تعمیر ایسیو ECU هوو سنگین

تعمیر ایسیو ECU هوو سنگین-تعمیر تخصصی برد ECU انواع ماشین آلات سنگین هوو HOWO در دیجی برد

تعریف ایسیو ECU

در صنعت خودرو سازی ECU  ماژول کنترل عملکرد موتور می باشد اگر این سیستم پیشرفته قابلیت کنترل موتور و گیربکس را داشته باشد اغلب به عنوان سیستم کنترل پیشرانه PCM توصیف می شود.این سیستم الکترونیکی اساسا ترکیب سوخت با هوا و پدیده احتراق و جرقه را در محفظه احتراق را نظارت و کنترل می نماید.

ECU  یا ماژول الکتریکی ECM به شبکه گسترده ای از سنسور نظارت دارد و عملکرد آن  را لحظه به لحظه بررسی می نماید و در صورت بروز هر گونه مشکلی نقص فنی را به صورت یک کد در داخل ECM ذخیره می نماید لازم به ذکر است که چراغ چک موتور را هم روشن می نماید و اطلاعات لازم را به راننده می دهد.

در زمان های گذشته وقتی پای راننده روی پدال گاز قرار می گرفت پدال به کابلی متصل بود که به طور مستقیم به موتور وصل بود تا موتور تشخیص بدهد چه میزانی سوخت تزریق نماید اما امروزه یک سنسور الکتریکی در نزدیک پدال گاز سیگنالی را به ECU ارسال می نماید که تماس دریچه گاز را بررسی کرده ، سپس سیگنالی را برای تنظیم میزان سوخت به موتور ارسال می نماید. با پیشرفت تکنولوژی شرکت های خودروسازی کنترل مکانیکی دریچه گاز را به کنترل الکترونیکی دریچه گاز تغییر دادند

ECU  چگونه وضعیت موتور را کنترل می کند؟

ایسیو با استفاده از برنامه که در تراشه حافظه خود دارد به محاسبه اطلاعات ورودی می پردازد و در طی این فرایند به سنسور میل لنگ و میل بادامک نیاز دارد که ابتدا داده های مورد نیاز را از سنسور های ورودی دریافت کرده و مقدار مصرف سوخت و زمان جرقه برای راه اندازی موتور را تعیین می نماید.

معرفی کارخانه تولیدی کامیون HOWO

کارخانه HOWO   مجموعه ای از کامیون های سنگین را تولید و به بازار عرضه می نماید . سازنده ای نوع کامیون های سنگین کشور چین می باشد.کامیون های هوو دارای موتور قدرتمند و گیربکس با گشتاور بالا بازار های خارج از کشور چین نظیر جنوب شرق آسیا، آفریقا ، روسیه  و آمریکای جنوبی عرضه شده است.

 

مشکلات ایسیو هوو کامیون

  • ایسیو خاموش شده

  • کامیون استارت نمی خورد

  • یکی از شیرهای برقی کار نمی کند

  • فیوز ایسیو مرتب می سوزد

  • کامیون گاز نمی خورد

  • کامیون دمای آب را نشان نمی دهد

  • کامیون تک کار می کند

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *