تعمیر انواع دستگاه بن ماری

تعمیر انواع دستگاه بن ماری

تعمیر انواع دستگاه بن ماری- تعمیر تخصصی دستگاه های آزمایشگاهی پزشکی داروسازی در دیجی برد

معرفی دستگاه بن ماری

بن ماری یا Bath water نوعی حمام آب می باشد که برای ثابت نگه داشتن دما در نمونه های آزمایشگاهی به کار می روند به طور کلی بن ماری در اکثر آزمایشگاه  مورد استفاده قرار می گیرند در واقع بک منبع گرم برای بسیاری از دستگاه های آزمایشگاهی به کار می روند .

مکانیزم بن ماری به شکلی است که آب در آن به گردش در می آید و دما در طول مسیر ثابت می ماند که از یک واحد گرمایش ، محفظه آب ویک رابط کنترل تشکیل شده  که معمولا جهت گرم کردن نمونه های آزمایشگاهی طراحی شده است.

در آزمایشگاه این واحد مجهز به سنسور دما که با انتقال دمای آب به مقدار مقاومت و آمپلی فایر یکپارچه کار می کند و خروجی سیگنال از نوع  کنترلی است که به طور میانگین توان حرارتی لوله گرمایش را کنترل  می نماید این روش برای حفظ دمای ثابت در داخل حمام آب استفاده می شود.

نحوه کار با بن ماری

در اولین گام از خشک بودن محیط اطراف اطمینان کامل حاصل کنید سپس منبع تغذیه را به دستگاه وصل نمایید مطمئن شوید آب داخل محفظه المنت گرمایشی را به طور کامل در بر گیرد در مرحله بعدی کنترلر دما را روی دمای دلخواه تنظیم کرده و منتظر بمانید که نمایشگر ترموستات نشان دهد که به اندازه کافی گرم شده است.

برای اینکه طول عمر دستگاه را افزایش بدهید در حمام آب از آب مقطر استفاده نمایید و حتما حمام آب را بعد از هر بار استفاده تخلیه کنید هرگز برای شست و شوی محفظه از مواد شوینده خورنده استفاده نکنید به دلیل اینکه ممکن است به قطعات الکترونیکی دستگاه آسیب وارد شود فقط از یک پارچه مرطوب و شوینده ملایم برای تمیز کردن دستگاه بن ماری استفاده نمایید.

 

مشکلات دستگاه بن ماری

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه خطای سنسور دما می دهد

  • آب دستگاه گرم نمی شود

  • دستگاه دمای اب را کنترل نمی کند

  • دستگاه اروری دارد

  • سیستم دستگاه بالا نمی آید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *