تعمیر اسکنر فسفر پلیت فونا FONA

تعمیر اسکنر فسفر پلیت فونا FONA

تعمیر اسکنر فسفر پلیت فونا FONA –  تعمیر برد الکترونیکی اسکنر FONA Scaner در صنعت دندانپزشکی

بررسی اجمالی اسکنر فسفر پلیت فونا FONA

این اسکنر برای تصویر برداری از دندان با بهره گیری از اشعه ایکس در صنعت دندانپزشکی به کار می رود . فناوری پیشرفته CMOS و APS در این نوع اسکنر ، تصاویری با وضوح و کیفیت بالایی را ارائه می دهد.کار با اسکنر FONA برای تکنسین بسیار ساده می باشد.

اسکنر FONA  در مدل های گسترده ای نظیر : ScaNeo ، CDRelite ، CDR , … در صنعت دندانپزشکی به کار می روند. در مدل CDR تصاویر با کیفیت و طول عمر بیش از ۴۰۰۰۰۰ نمونه  برای کاربر ارائه می گردد.

سیستم های رادیوگرافی مشابه سیستم های مبتنی بر فیلم می باشد با این تفاوت به جای فیلم از یک صفحه  نازک به ضخامت یک میلی متر  از جنس فسفر که بسیار منعطف و حساس به نور می باشد .

معرفی اسکنر فسفر پلیت

تصویر برداری فسفر پلیت اشعه ایکس در یک میدان دوبعدی X و Y می باشد که در واقع یک گیرنده غیر مستقیم تصاویر دیجیتالی هستند .در رادیوگرافی از نوع فسفری صفحه ای( phosphor plate ) ، صفحه تصویر برداری در یک کاست مخصوص قرار می گیرد . هنگام عکس برداری اشعه ایکس با محل مورد نظر در کسری از زمان برخورد می نماید .

فناوری اسکنر Phosphor plate  یک رادیو گرافی کامپیوتری یا CR می باشد . از مزایای این اسکنر دارا بودن صفحات شارژی ، امکان تغییر تنظیمات تصویر از طریق نرم افزار ، حذف فرایند های شیمیایی و اشتراک گذاری آسان می باشد.

در هنگام تصویر برداری از دندان در این نسل از اسکنر ، به هیچ سیم یا کابلی کاربر نیاز ندارد همچنین بعد از عکس برداری ، صفحات نازک به دستگاهی شبیه پردازنده منتقل می شوند و بسته به نوع سیستم صفحات در یک شکاف یا روی یک درام قرار می گیرند .

اغلب سیستم فسفر پلیت در بالاترین تنظیمات قادر به ۱۵ تا ۲۰ جفت خط  تولید در میلی متر می باشد. صفحات فسفری از نظر قیمت نسبت به حسگر ، مقرون به صرفه می باشد و طبق گزارشات این صفحات بعد از ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ بار استفاده توانایی خود را برای گرفتن تصویر تشخیصی را از دست می دهند.

 

مشکلات اسکنر فونا

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه هنگام روشن شدن ارور دارد (لیست ارور های دستگاه زیاد است)

  • دستگاه به کامپیوتر متصل نمی شود

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *