تعمیر آمپلی فایر لکسوس IS250

تعمیر آمپلی فایر(Amplifier)  لکسوس IS250

تعمیر ضبط لکسوس ،آمپلی فایر Amplifier لکسوس IS250. تعمیر سیستم صوتی ، تعمیر تخصصی انواع آمپلی فایر لکسوس LEXUS  ،تویوتا، بنز BENZ،بی ام BMW و کیا KIA هیوندای ،پورشه در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

 

بررسی لکسوس IS250:

لکسوس مدل IS250 به عنوان یک سدان لوکس اسپرت، همواره نسبت به رقبای اروپایی و به طور دقیق مرسدس بنز و ب ام و، در جایگاه پایین‌تری از نظر اسپرت بودن قرار داشته است. نسل اول سری IS در سال ۱۹۹۸ معرفی شد. اما تا ارائه نسل دوم در سال ۲۰۰۵، توجه چندانی را نتوانست به سوی خود جلب نماید. .در این خودرو پیشرانه ۶ سیلندری به حجم ۲.۵ لیتری نصب شده که دقیقاً ۲۴۹۴ سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر ۲۰۴ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور و ۲۵۱ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. معمولاً تجهیزات و امکانات نصب شده روی خودروهای لکسوس از بالاترین سطح در هر سگمنتی هستند و لکسوس IS هم از لیست بلندی از تجهیزات مدرن سود می برد.
انتخاب نوع رانندگی به سه حالت اکو، نرمال و اسپرت، سیستم‌های پایداری VSC، کنترل لغزش خودرو TRC، سیستم مدیریت کنترل پویا VDIM، سیستم کمکی در سربالایی HAC، آینه الکتروکرومیک، سانروف و … تنها بخشی از تجهیزات نصب شده روی این خودرو هستند .

آمپلی فایر (Amplifier) چیست؟

آمپلی فایر یا به طور خلاصه شده  آمپ ،برای تقویت صدای رادیو پخش ها در ماشین بکار می روند و وظیفه اصلی آنها بهبود صدای سیستم می باشد. آمپلی فایرها معمولا در افزایش دقت ، کیفیت و همچنین قدرت صدا تاثیر می گذارند و تاثیر موثری در کاهش دیستروشن (در هم ریختگی صدا)  دارند.به طور کلی کاربرد آمپلی فایرها در تقویت سیگنال های صوتی بلندگو ها به خصوص سیستم صدای ماشین است.

نقش آمپلی فایر در سیستم صدای ماشین :

آمپلی فایرها در ماشین برای تقویت صدای رادیو پخش به کار گرفته می شوند که سبب می شود صدا بدون افت کیفیت و بدون نویز پخش شود.در واقع صدا برای پخش شدن ابتدا به آمپلی فایر ارسال میشود که در چند مرحله تقویت و تفکیک سازی روی آن انجام می شود که پس از آن این صدا به بلندگو در هر کانال ارسال میشود. به صورت کلی می توان گفت که برای تقویت سیگنال های ضعیف آمپ بسیار مناسب است.آمپ‎ها در انواع مختلفی وجود دارند که از دو لحاظ یعنی از نظر تعداد کانال و از نظر توان خروجی به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند که هر کدام ویژگی و کاربردهای مخصوص به خود را دارند.

  • ۲ کانال: برای ساپورت کردن از یک جفت باند آمپ خور
  • ۴ کانال: برای ساپورت کردن از یک جفت باند و یک ساب ووفر ( البته می توان از ۲ آمپِ ۲ کانال هم استفاده کرد)
  • ۶ کانال: برای ساپورت کردن از ۲ جفت باند آمپ خور و یک عدد ساب ووفر یا ۱ جفت باند آمپ خور و دو عدد ساب ووفر

 ساب ووفر چیست ؟

ساب ووفرها برای پخش صدای Bass و بم موزیک به کار می رود، البته بلندگوها تا حدی این عمل را انجام می دهند، اما کسانی که به دنبال سیستم حرفه ای و تولید صدای Bass بسیار بالا و قوی هستند باید ساب ووفر را نیز به سیستم پخش خود اضافه کنند. این بلندگوها معمولا بزرگ هستند و بین ۲۰ تا ۶۰ سانتی‌متر قطر دارند. در واقع ساب یک دستگاه مستقل نیست و صرفا برای تقویت و بم کردنِ صداهای زیر که از بلندگوی معمولی خارج می شوند. البته مشخص است که استفاده از ساب اصلا ضروری نیست، اما چون ساب ها می‌توانند صداهای بم و قوی تولید کنند، به شدت مورد پسند علاقه‌مندان به موسیقی  واقع شده‌اند.البته این موضوع نیز مهم است که ساب ووفر برای راه اندازی به آمپلی فایر نیاز دارد. بنابراین این نکته که اضافه کردن ساب ووفر به سیستم پخش نیازمند اضافه شدن یک آمپلی فایر ۴ کانال است، مهم می باشد.

 

مشخصات فنی لکسوس IS250

موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه
حجم موتور ۲۴۹۹ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
حداکثر قدرت ۲۰۷ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۴۹ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۴ کیلومتر در ساعت

مشکلات عمده ی متداول آمپلی فایر ضبط :

  • خاموش کامل است

  • ارور دارد

  • صدا خش خش دارد

  • یکی از کانال ها قطع شده

  • مشکل در قطع شدن صدا

  • مشکل کم شدن صدا

  • مشکل در کم شدن بیس صدا

 

مشخصات آمپلی فایر لکسوس IS250:

۸۶۲۸۰-۵۳۱۹۰

تعمیر آمپلی فایر لکسوس IS250

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *