تعمیر ECU ای سی یو فوتون نیمه سنگین

تعمیر ECU ای سی یو فوتون نیمه سنگین

تعمیر ECU ای سی یو فوتون نیمه سنگین تعمیر ایسیو تمامی خودروهای سنگین و نیمه سنگین تعمیر تمامی یونیت های الکترونیکی خودرو های سنگین و راه سازی  در  کلینیک تخصصی تعمیرات  الکترونیک دیجی برد

تفاوت موتور های دیزلی و موتور های بنزینی:

یک موتور بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش می کند و آنرا متراکم می کند و بعد  مخلوط را با جرقه مشتعل می کند  یک موتور دیزلی فقط هوا را می گیرد و  آنرا متراکم می کند و بعداً سوخت را به داخل هوای متراکم تزریق می کند .  گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن خود به خودی سوخت می شود .نسبت تراکم موتور های بنزینی۸:۱ تا۱۲:۱ است، در حالیکه نسبت تراکم موتور های دیزلی ۱۴:۱به بالا مثلاً ۲۵:۱است . نسبت تراکم بالای موتور های دیزلی منجر به بهتر شدن بازده می شود . موتور های بنزینی معمولاً از کاربراتور استفاده می کنند که هوا و سوخت را قبل  از ورود به داخل سیلندر مخلوط می کند یا دریچه تزریق سوخت دارند که فقط سوخت  را پیش از مرحله مکش می پاشد(بیرون سیلندر). موتور های دیزل از تزریق سوخت  مستقیم استفاده می کنند  یعنی سوخت را مستقیماً به داخل سیلندر می پاشند .توجه  کنید که موتور های دیزل شمع ندارند . آنها هوا را می مکند ( مکش می کنند ) و  آنرا متراکم می کنند و سپس سوخت را مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق می  کنند ( تزریق یا پاشش مستقیم)  و در نتیجه گرمایی حاصل از متراکم شدن هوا  موجب مشتعل شدن سوخت در یک موتور دیزل می شود .

تزریق  سوخت در موتور های دیزل:

انژکتور در موتور های  دیزل از اجزای  بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات  بزرگ بوده است . ممکن است در هر موتور خاصی در یک مکان مختلف جای گرفته باشد  . انژکتور بایستی قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل کرده و سوخت  را به قطرات ریز تبدیل کند . گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش  متناسب آنها می شود ، نیز یک چالش است .  بنابراین بعضی موتور های دیزلی  سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری  برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در  غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند . یکی از تفاوتهای بزرگ  بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزریق سوخت است . اکثر موتور خودرو  ها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به  تزریق مستقیم ترجیح دارد . بنابراین در یک موتور خودرو ، همه سوخت در داخل  سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود . مقدار تراکم  مخلوط سوخت و هوا محدود به نسبت تراکم موتور است . اگر موتور هوا را بیش از  اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب  ضربه زدن می شود . موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت  تراکم می تواند خیلی بالا باشد. نسبت تراکم بالا، قدرت بیشتری تولید می کند .

 

مشکلات عمده ی ای سی یو ECU فوتون

    • مشکل روشن نشدن فن

    • مشکل استارت نخوردن

    • عدم اتصال دستگاه عیب یاب

    • مشکل در یکی از سنسورها

    • مشکل در یکی از شیرهای برقی

    • عدم پاشش سوخت در یک یا چند سیلندر

    • مشکل در بخش دریچه گاز یا پدال گاز

    • و…

تعمیر ECU ای سی یو فوتون نیمه سنگین تنها یکی از نمونه کار های پایان یافته توسط تیم متخصص دیجی برد است ، متخصصان ما آماده ی دریافت ، عیب یابی و تعمیر تمامی قطعات الکترونیکی شماست .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *